Vizuālās mākslas iespējas skolēna ar smagiem attīstības traucējumiem uztveres attīstīšanā sākumskolā
Author
Kraze, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Ivetas Krazes diplomdarbā “Vizuālās mākslas iespējas skolēnam ar smagiem attīstības traucējumiem uztveres attīstīšanā sākumskolā” tiek pētīta vizuālās mākslas nozīme bērna ar vairākiem traucējumiem (dzirdes, garīgās attīstības, bērna cerebrālo trieku) attīstībā. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēti bērna dažādu attīstības traucējumu raksturojumi un vizuālās mākslas nozīme bērna ar attīstības traucējumiem attīstīšanā. Praktiskajā daļā ir veikts pētījums par konkrēto gadījumu, izstrādāts individuāls mācību plāns un veikta izstrādātā plāna aprobācija. Diplomdarba beigās tiek veikti secinājumi par vizuālās mākslas iespējām skolēna ar smagiem attīstības traucējumiem uztveres attīstīšanā. Atslēgas vārdi: bērns ar smagiem attīstības traucējumiem, bērns ar dzirdes traucējumiem, garīgās attīstības traucējumi, uztvere, vizuālā māksla. This diploma paper by Iveta Kraze “The possibilities of visual arts in development of perception for children with severe development disorders during primary school” researches the importance of visual arts in children’s development who suffer from multiple disorders such as – hearing, mental health, cerebral palsy. The theoretical part of this paper analyzes different disorders, their characteristics and the impact of visual arts on children with such disorders. The practical part researched a specific case, developed an individual curriculum and took the approbation of it. At the end of this diploma paper conclusions were made on the development of perception for children with severe development disorder with the help of visual arts. Keywords: Children with severe mental development disorder, children with hearing impairment, perception, visual arts.