Show simple item record

dc.contributor.advisorTreimane, Gunta
dc.contributor.authorJansone, Lilita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-07T02:02:00Z
dc.date.available2019-02-07T02:02:00Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68271
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46216
dc.description.abstractDiplomdarba tēma - papīra tehnoloģiju izmantošana skolēnu lietpratības un mākslinieciskās jaunrades sekmēšanai mājturības un tehnoloģiju mācību priekšmetā sākumskolā. Diplomdarba mērķis - aktualizēt papīra tehnoloģiju izmantošanu mājturības un tehnoloģiju mācību stundās sākumskolā skolēnu lietpratības un mākslinieciskās jaunrades sekmēšanai, tādējādi attīstot skolēnos izpratni arī par otrreizējo resursu veiksmīgu izmantošanu. Dažādas papīra tehnoloģijas tiek izmantotas sākumskolā, tomēr atsevišķām tehnoloģijām netiek pievērsta pienācīga uzmanība un līdz ar to netiek sekmēta skolēnu lietpratība darbā ar tām. Apgūstot šīs tehnoloģijas, tiktu veicināta gan skolēnu lietpratība, gan radošā jaunrade, radot arī izpratni par resursu taupību un to otrreizējās pārstrādes iespējām. Diplomdarba pētnieciskā daļā izmantotas pētniecības metodes: izglītības dokumentu salīdzināšana un analīze; sākumskolas skolotāju aptaujas metode - anketēšana; pedagoģiskā izmēģinājuma darbība; pedagoģiskais novērojums, kas veikts mācību stundā, kurā izmanto konkrētās papīra tehnoloģijas. Balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi un empīriski iegūto informāciju, darbā izstrādāti mācību stundu tematiskie plāni un palīgmateriāli, un veikta to aprobācija no 1. līdz 6. klasei darbā ar papīra tehnoloģijām. Būtiskākie rezultāti attiecināmi uz lietpratības pilnveidošanu, māksliniecisko jaunradi, savstarpējo komunikāciju un sadarbību mācību procesā.
dc.description.abstractThe theme of the diploma paper - is the use of paper technologies to promote pupils' competence, artistic creativity, and technology in elementary school. The aim of the diploma paper - is to accentuate the use of paper technology in industrial arts and technology education at primary school to enhance pupils' competence and artistic creativity, thus developing pupils' understanding of the successful use of secondary resources. Whide range of different paper technologies are used in primary school lessons, however, some technologies do not receive the proper attention and, as a result, students' ability to work with them is not encouraged. By mastering these technologies both - student competence and creativity will be improved, generating awareness of resource conservation and recycling opportunities. There are three research methods used in the research part of the diploma paper: comparison and analysis of educational documentation; questionnaire for the primary school teachers and its analysis; pedagogical trial activity; a pedagogical observation conducted during the lessons of teaching certain paper technologies. Based on the analysis of theoretical literature and empirically obtained information, the lesson plans and auxiliary materials were designed, tested and approved in the primary school lessons with paper technologies from classes 1 to 6. The most significant results are attributed to the development of the competence, artistic creativity, mutual communication and cooperation in the learning process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpapīra tehnololoģijas
dc.subjectlietpratība
dc.subjectjaunrade
dc.subjectsadarbība
dc.titlePapīra tehnoloģiju izmantošana skolēnu lietpratības un mākslinieciskās jaunrades sekmēšanai mājturības un tehnoloģiju mācību priekšmetā sākumskolā
dc.title.alternativeThe use of paper technologies to promote pupils' competence, artistic creativity, and technology in elementary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record