Show simple item record

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līga
dc.contributor.authorTālberga, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-09T02:02:00Z
dc.date.available2019-02-09T02:02:00Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68195
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46250
dc.description.abstractDarba Nosaukums: 4-6 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas Darba autore: Santa Tālberga Darba vadītāja: dr.paed. Līga Āboltiņa Pētījuma jautājums: Kā kustību rotaļas ietekmē sociālo adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē ar 4-6 gadus veciem bērniem? Pētījuma priekšmets: sociālā adaptācija pirmsskolā Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā Darba mērķis: izzināt, kā kustību rotaļas var sekmēt 4-6 gadu vecu bērnu sociālo adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Diplomdarbs sastāv no teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tika apskatīts un izanalizēts 4-6 gadus vecu bērnu pedagoģiskais un psiholoģiskais raksturojums, kustību rotaļas teorija un tās organizatoriskās un vadīšanas nosacījumi, sociālo jēdzienu skaidrojums. Prakstiskajā daļā, pirmajā periodā autore pakāpeniski veidoja kustību rotaļu kopu un izvirzīja 7 kritērijus, kas ļāva secīgi veikt bērnu sākotnējo pedagoģisko izpēti. Vecākiem tika izdalītas anketas – anketēšana, kuras ļāva izpētīt un izanalizēt, kāda ir situāciju grupā, kā arī salīdzināt autores novēroto ar vecāku atbildēm. Otrajā periodā autore izveidoja atkārtotu bērnu izpēti un analīzi pēc izvirzītajiem 7 kritērijiem, lai uzzinātu, vai mainījusies, uzlabojusies bērnu adaptācijas situācija grupā. Uzdevumi: •Izpētīt teoriju par kustību rotaļām, kā tās ietekmē sociālo adaptāciju •Izpētīt, izanalizēt psiholoģisko un pedagoģisko teoriju par sociālo adaptācijas norisi un būtību pirmsskolas izglītības iestādē •Praktiskajā pētījumā pārbaudīt, kā kustību rotaļas ietekmē bērna sociālo adaptāciju •Aprobēt pētījuma rezultātus Pētījuma metodes: •Literatūras analīze •Pedagoģiskā bērnu novērošana •Aptaujas metode – anketēšana •Izmēģinājuma darbība •Iegūto rezultātu analīze Pētījuma bāze: No 2018. gada 3.septembra līdz 2018.gada 30.novembrim, tika veikts pētījums privātajā bērnudārzā “X” par bērna sociālās adaptācijas procesu jaukta vecuma grupā no 4-6 gadiem. Pētījumā piedalījās 12 bērni - 6 meitenes un 6 zēni. Pētījuma atslēgvārdi: sociālā adaptācija, pirmsskola, kustību rotaļas, bērnu novērošana.
dc.description.abstractJob title: Social adaptation development of the preshool educational institution for 4-6 year old children, using movment games Author of work: Santa Tālberga Supervisor: dr.paed. Līga Āboltiņa Question of the study: How do routine movement games affect social adaptation in pre-school educational institutions with 4-6 year old children? Subject of the research: social adaptation in pre-school Object of the research: pedagogical process in pre-school The aim of the work: to find out how routine movement games can promote the social adaptation of children aged 4-6 in pre-school education. Dissertation consists of theoretical part and practical part. The theoretical part examined and analyzed the pedagogical and psychological characteristics of children aged 4-6, the theory of movement games and its organizational and management conditions, and the explanation of social concepts. In the practical part, during the first period, the author gradually formed a set of movement games and set 7 criteria, which allowed the children to undergo a preliminary pedagogical study in succession. For parents, questionnaires were distributed, which allowed them to explore and analyze the situation in the group, as well as to compare the author's observations with their parents' answers. In the second period, the author created a repeated child's research and analysis according to the seven criteria to find out or change, to improve the adaptation of children in the group. Tasks: •Explore the theory of movement games, how they affect social adaptation •To study, analyze the psychological and pedagogical theory about the course and essence of social adaptation in a pre-school educational institution •In a practical study, check how exercise affects the child's social adaptation •Acknowledge the results of the study Research methodology: •Literature analysis •Pedagogical child monitoring •Survey method - questionnaire •Experimentation •Analysis of the results obtained Study base: From September 3, 2018 until November 30, 2018, a study was conducted at the private kindergarten "X" on the process of social adaptation of the child - in the mixed age group from 4-6 years old. The study involved 12 children - 6 girls and 6 boys. Research keywords: social adaptation, pre-school, role-play, child observation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectSociālā adaptācija
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectKustību rotaļas
dc.subjectBērnu novērošana
dc.title4-6 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas
dc.title.alternativeSocial Adaptation Development of the Preschool Educational Institution for 4 - 6 Years Old Children Using Movement Games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record