Show simple item record

dc.contributor.advisorNarodovska, Iveta
dc.contributor.authorOpincāne, Maija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-09T02:02:11Z
dc.date.available2019-02-09T02:02:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68283
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46263
dc.description.abstractDarba autore: Maija Opincāne Darba zinātniskā vadītāja: docente, Dr. philol. Iveta Narodovska Darba temats: Lasītprasmes attīstīšana un tās pilnveidošana latviešu valodas kā otrās valodas stundās 5. klasē. Pētījuma mērķis: Izveidot un aprobēt mācību metodiskās izstrādnes 5. klases mazākumtautību skolēniem lasītprasmes attīstīšanai un pilnveidošanai, izstrādāt ieteikumus skolotājiem. Pētījuma metodes: anketēšana, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Darba struktūra: Diplomdarbā ir anotācija latviešu un angļu valodā, ievads, kurā autore sniedz īsu ieskatu lasītprasmes problemātikā Latvijā, skolēnu lasītprasmes intereses rosināšanā, attīstīšanā un tās pilnveidošanā 5 nodaļas un 9 apakšnodaļas. Pētījuma analītiskajā daļā raksturots, kas ir lasītprasme, tās pilnveidošnas nepieciešamība, normatīvo dokumentu un latviešu valodas kā otrās valodas mācību līdzekļu saturs, kā arī sniegtas mācīšanās īpatnības pusaudžu vecumā, izstrādātas un analizētas mācību metodiskās izstrādnes, aprobētas, vērtēti pētījuma rezultāti. Nobeigumā autore secina, ka, ja, izstrādājot un īstenojot latviešu valodas kā otrās valodas mācību metodiskās izstrādnes, tiek ņemtas vērā skolēnu mācību motivācija lasītprasmē pieaug un sekmes uzlabojas. Izstrādāto mācību metodisko materiālu var izmantot gan latviešu valodas kā otrās valodas apguvei, gan pedagogi, kuri māca latviešu valodu kā dzimto valodu, skolēniem pamatskolā, kā arī studenti. Darbs kopumā izklāstīts 61 lpp, ievietotas 2 tabulas un 15 attēli, tajā izmantots 31 literatūras avots un pievienoti 5 pielikumi.
dc.description.abstractAuthoress of the work: Maija Opincane Thesis supervisor: docent, Dr. philol. Iveta Narodovska Thesis topic: The development and improvement of reading skills in the lesson of Latvian language as a second language in grade 5. Goal of the research: To create and approbate the methodological educational pilot studies for developing and improving the reading skills of national minority pupils in the 5th grade; to develop recommendations for teachers. Research methods: survey, educational observation, educational trial activities. Structure of the thesis: Thesis work has an annotation in Latvian and English languages, the introduction in which the authoress provides a short insight about the problems of reading skills in Latvia, and about promoting, developing, and improving interest in reading skills; 5 chapters and 6 sub-chapters. Analytical part of the research consists of: characterization of reading skills, the necessity for improving them, contents of normative documentation and the educational aids of Latvian language as the second language, and the learning peculiarities at the age of teenagers are provided, the methodological educational pilot studies are developed, analysed, and approbated, the research results are evaluated. In the end of the thesis the authoress concludes that the reading skills increase and the school results improve if the learning motivation of pupils is taken into account when developing and implementing the methodological education pilot studies of Latvian language as the second language. The developed methodological educational material can be used for the acquisition of Latvian language as the second language both by teachers that teach the Latvian language as the first language for pupils in elementary school and both by students. Thesis consists of 61 pages, 2 tables, 15 pictures, 31 literature sources are used in the thesis, and 5 appendices are added.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectLasītprasme
dc.subjectLasīšana
dc.subjectMetodes
dc.subjectLatviešu valodas attīstīšana
dc.titleLasītprasmes attīstīšana un tās pilnveidošana latviešu valodas kā otrās valodas stundās 5. klasē
dc.title.alternativeThe development and improvement of reading skills in the lessons of Latvian language as a second language in grade 5
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record