Show simple item record

dc.contributor.advisorRoķe-Reimate, Līga
dc.contributor.authorVilcāns, Aigars
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-09T02:02:21Z
dc.date.available2019-02-09T02:02:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68573
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46283
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija izpētīt, vai pastāv statistiski nozīmīga saistība starp radošu pašefektivitāti un sasniegumu motivāciju Youtube lietotājiem atkarībā no lietošanas motivācijas. Pētījumā piedalījās divas izlases – aptaujas adaptācijas izlase N = 108 (M = 34,42; SD = 8,50) un pamatpētījuma izlase N = 74 (M = 35,55; SD = 6,13) ar pazīmi – Youtube lietotājs. Pētījums tika balstīts uz dažādām radošas pašefektivitātes un sasniegumu motivācijas teorijām. Pētījuma novitāte ir šo divu konstruktu saistības pētījums caur Youtube lietotāju motivācijas prizmu. Pēc datu analīzes uzņēmuma Alexa pieejamajiem datiem Youtube ir Latvijā populārākā vietne (2018. gada decembra dati), kurā tās lietotājs dienā pavada vidēji 8:39 minūtes (alexa.com, 2018). Pētījumā tika izmantotas divas aptaujas un tika adaptētas divas skalas, ar kuru palīdzību mēra Youtube lietošanas motivāciju. Īsā radošās pašefektivitātes aptauja (Short Scale of Creative Self, SSCS, Karwowski, 2011, adaptācija Gutāne, 2017), Sasniegumu motivācijas aptauja (Achievement Motivation Inventory (AMI), Schulter et al., 2004, adaptācija Milova, 2013) un Youtube lietošanas motivācijas skalas (YouTube use motivation scale Klobas et al., 2018, adaptācija Vilcāns, 2018; Youtube lietošanas motivācija izklaides skala, Vilcāns 2018). Rezultāti liecina, ka pastāv statistiski nozīmīgas sakarības starp radošu pašefektivitāti un sasniegumu motivāciju dažādās izlasēs ar atšķirīgu Youtube lietošanas motivāciju – izklaides motivāciju un mācību motivāciju. Rezultāti liecina, ka starp abām izlasēm nepastāv statistiski nozīmīgas atšķirības radošās pašefektivitātes skalās, savukārt ir novērojamas statistiski nozīmīgas atšķirības sasniegumu motivācijā kopumā un tās deviņās apakšskalās (kompensācijas piepūle, sāncensība, vēlme mācīties, iesaistīšanās, elastība, iedziļināšanās, mērķu uzstādīšana, grūtu uzdevumu izvēle un orientācija uz statusa sasniegšanu) ar augstākiem psihometriskajiem rādītājiem mācību motivācijas izlasē.
dc.description.abstractThe aim of the study was to investigate whether there was a statistically significant relationship between creative self-efficiency and the motivation of achievements for Youtube users, depending on the motivation of use. The study involved two samples, the survey adaptation sample N = 108 (M = 34,42; SD = 8,50) and the main study sample N = 74 (M = 35,55; SD = 6,13) showing a Youtube user. The study was based on a variety of self-efficacy and motivational theories and how novelty studied the relationship of these two factors through the prism of Youtube users' motivation. According to data analysis, Youtube is the most popular site in Latvia, with its user spending an average of 8:39 minutes a day (alexa.com, 2018). The study used two surveys and adapted two scales to measure the motivation of Youtube. Short Scale of Creative Self, SSCS, Karwowski, 2011; Adaptation (Gutane, 2017), Achievement Motivation Inventory (AMI), Schulter et al., 2004, Adaptation (Milova, 2013) and Youtube motivational scale (YouTube use motivation scale Klobas et al, 2018)., adaptation Vilcans, 2018; motivation for the use of Youtube entertainment scale, Vilcans 2018). The results show that there are statistically significant relationships between creative self-effectiveness and motivation for achievements in different samples with different motivations for using Youtube - entertainment motivation and learning motivation. The results show that there are no statistically significant differences between the two favorites on creative self-efficiency scales, while there are statistically significant differences in motivation for achievements in general and its nine sub-scales (compensation effort, rivalry, desire to learn, engagement, flexibility, immersion, setting goals, choosing difficult tasks and orientation to reach status) with higher psychometric indicators in the study motivation sample.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectRadoša pašefektivitāte
dc.subjectSasniegumu motivācija
dc.subjectYoutube lietošanas motivācija
dc.subjectYoutube lietošanas motivācijas aptauja
dc.titleRadošas pašefektivitātes saistība ar sasniegumu motivāciju Youtube lietotājiem atkarībā no lietošanas motivācijas
dc.title.alternativeThe commitment between creative self-efficacy and achievement motivation for Youtube users depending on the motivation of use
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record