Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorPundurs, Kaspars
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-09T02:02:27Z
dc.date.available2019-02-09T02:02:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68593
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46294
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir: Personības iezīmju un Facebook lietošanas sakarības. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tiek raksturots jēdziens personības iezīmes, tiešsaistes sociālais tīkls Facebook, kā arī tiek analizēts personības iezīmju un Facebook lietošanas intensitātes sakarību novērtējums zinātniskajos pētījumos. Empīriskajā daļā tiek aprakstīta pētījuma metode, kā arī tiek analizēti un interpretēti dati, kuri iegūti izmantojot Facebook lietošanas intensitātes aptauju (Facebook Intensity Scale, Ellison, Steinfield, Lampe, 2007; Latvijā aptauju adaptējusi D.Piļka, 2017) un Lielā Piecinieka aptauju (The Big Five Inventory; John & Srivastava, 1999; latviešu valodā adaptējuši Austers, 2007; Perepjolkina, Kālis, 2011). Bakalaura darbā tika izvirzīts pētījuma jautājums: vai pastāv statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmēm un Facebook lietošanas intensitāti, draugu skaitu un lietošanas ilgumu? Pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem tiek secināts, ka pastāv vāja, bet statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmēm – ekstraversiju (rₛ= 0,21; p<0,05) un apzinīgumu (rₛ=-0,29; p<0,01) un Facebook lietošanas intensitāti; nepastāv statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmēm – labvēlīgumu, neirotismu, atvērtību pieredzei un Facebook lietošanas intensitāti. Pastāv vāja, pozitīva, bet statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmi - ekstraversija un Facebook lietotāju draugu skaitu (rₛ=0,30, p<0,01); pastāv vāja, negatīva, bet statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmi – labvēlīgums un Facebook vietnē pavadīto laiku (rₛ=-0,22, p<0,05); pastāv vāja, negatīva, bet statistiski nozīmīga sakarība starp personības iezīmi – apzinīgums un Facebook vietnē pavadīto laiku (rₛ=-0,32, p<0,01).
dc.description.abstractSubject of the current thesis is: the relationship between personality traits and Facebook use. Thesis consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part consists of the description of personality traits, online social networking site Facebook and the analysis of scientific research articles, in which the relationship between personality traits and Facebook intensity were studied. The empirical part consists of the description of the study method as well as of data analysis and interpretation, which were obtained using Facebook Intensity Scale (Ellison, Steinfield, Lampe, 2007; adapted in Latvia by D.Piļka, 2017) and the Big Five Inventory (John & Srivastava, 1999; adapted in Latvia by Austers, 2007; Perepjolkina, Kālis, 2011). The main question of this study: is there a statistically significant relationship between personality traits and the intensity of Facebook use, the number of Facebook friends and time spent on Facebook? Based on the results of this study, it is concluded that there is a weak but statistically significant relationship between personality traits such as extraversion (rₛ = 0.21; p < 0.05) and conscientiousness (rₛ = -0.29; p < 0.01) and the intensity of Facebook use; there is no statistically significant relationship found between personality traits – agreeableness, neuroticism, openness to experience and the intensity of Facebook use. There is a weak, positive, but statistically significant relationship between extraversion and the number of Facebook friends (rₛ = 0.30, p < 0.01); there is a weak, negative but statistically significant relationship between agreeableness and the time spent on Facebook (rₛ = -0.22, p < 0.05) and also there is a weak, negative, but statistically significant relationship between conscientiousness and time spent on Facebook (rₛ = -0.32, p < 0.01).
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectPersonības iezīmes
dc.subjectFacebook lietošana
dc.subjectFacebook draugi
dc.subjectFacebook pavadītais laiks
dc.titleFacebook lietošanas un personības iezīmju sakarības
dc.title.alternativeThe relationship between Facebook use and personality traits
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record