Show simple item record

dc.contributor.advisorUpmane, Anda
dc.contributor.authorOzoliņa, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-09T02:02:36Z
dc.date.available2019-02-09T02:02:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68609
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46308
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas saistības pastāv starp ķermeņa tēla novērtējumu, sociālo spiedienu par ārējo izskatu, un minēto mainīgo saistību ar Instagram lietošanas paradumiem un Ķermeņa masas indeksu. Datu ievākšanai tika izmantotas trīs aptaujas: Ķermeņa tēla novērtējuma aptauja (Body Image States Scale: BISS; Cash, Fleming, Alindogan, Steadman, & Whitehead, 2002) – latviski adaptējusi Nelda Otvare (2018), Sociokulturālās attieksmes pret ārējo izskatu aptauja – 4 (Sociocultural Attitudes Towards Appearance Questionnaire-4: SATAQ-4; Schaefer et al., 2015) – tika adaptēta bakalaura darba ietvaros, un pašizveidota aptauja par Instagram lietošanas paradumiem, kā arī tika lūgts norādīt ķermeņa svaru un augumu, lai aprēķinātu Ķermeņa masas indeksu. Pētījuma izlasi veidoja 185 sievietes vecumā no 18 līdz 25 gadiem (M = 20,90 gadi, SD = 1,96). Tika iegūta negatīva korelācija starp ķermeņa tēla novērtējumu un sociālo spiedienu par ārējo izskatu. Starp ķermeņa tēla novērtējumu un Instagram ievēroto attēlu ar “skaistuma ideāliem” biežumu tika iegūta negatīva korelācija, kā arī starp ķermeņa tēla novērtējumu un Ķermeņa masas indeksu bija negatīva korelācija. Starp Instagram ievēroto attēlu ar “skaistuma ideāliem” biežumu un sociālo spiedienu par ārējo izskatu bija pozitīva korelācija, un arī starp Ķermeņa masas indeksu un sociālo spiedienu par ārējo izskatu bija pozitīva korelācija. Atslēgas vārdi: ķermeņa tēla uztvere, sociālais spiediens par ārējo izskatu, Instagram lietošanas paradumi, Ķermeņa masas indekss.
dc.description.abstractThe aim of the study was to find out the relationship between body image assessment, appearance-related social pressure, and the relationship between these variables and Instagram usage habits and Body Mass Index. Three surveys were used for data collection: Body Image States Scale (BISS; Cash, Fleming, Alindogan, Steadman, & Whitehead, 2002, scale adopted in Latvia by Nelda Otvare, 2018), Sociocultural Attitudes Towards Appearance Questionnaire-4 (SATAQ-4; Schaefer et al., 2015, adapted as part of a bachelor's thesis), and a self-made survey of Instagram usage habits, the participants were also asked to state their body weight and height to calculate Body Mass Index. The study sample consisted of 185 women aged 18 to 25 years (M = 20,90 years, SD = 1,96). There was a negative correlation between body image assessment and appearance-related social pressure. There was a negative correlation between body image assessment and the incidence of Instagram observed images with "beauty ideals" as well as a negative correlation between body image assessment and Body Mass Index. There was a positive correlation between the incidence of Instagram observed images with "beauty ideals" and the appearance-related social pressure, and there was also a positive correlation between the Body Mass Index and appearance-related social pressure. Keywords: body image perception, appearance-related social pressure, Instagram usage habits, Body Mass Index.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectķermeņa tēla uztvere
dc.subjectsociālais spiediens par ārējo izskatu
dc.subjectInstagram lietošanas paradumi
dc.subjectĶermeņa masas indekss
dc.titleSociālais spiediens par ārējo izskatu un ķermeņa tēla novērtējums sievietēm
dc.title.alternativeAppearance-related social pressure and body image assessment for women
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record