Logoritmika fonemātiskās uztveres pilnveidē 5-6 gadus veciem bērniem
Автор
Kivliša, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba nosaukums: “Logoritmika fonemātiskās uztveres pilnveidē 5 – 6 gadus veciem bērniem”. Pētījuma mērķis: veicināt fonemātiskās uztveres pilnveidošanu Pētījuma jautājums: logoritmika pilnveido fonemātisko uztveri 5 – 6 gadus veciem bērniem. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā apskatītas pirmsskolas skolēnu vecumposma īpatnības, dots bērna izziņas procesu raksturojums. Sniegtas ziņas par runas saskarsmes ietekmi uz bērna attīstību, salīdzinājumam aplūkotas ārzemju kolēģu darba metodes un atziņas. Apskatīta logoritmikas nozīme fonemātiskās uztveres pilnveidē. Pētījuma daļā autore apraksta savu praktisko darbību Pirmsskolas izglītības iestādē, strādājot ar 9 bērniem, kuriem bija fonētiski fonemātiskās uztveres traucējumi. Autore izstrādāja bērniem atbilstošu logoritmikas nodarbības plānu, kurā iekļauti arī autores izstrādāti vingrinājumi. Pēc veiktajām aktivitātēm notika atkārtota pārbaude un iegūto datu apstrāde. Maģistra darba nobeigumā ir ieteikumi logopēdiem, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts un pielikumi. Pētījuma rezultāti apkopoti tabulās un grafikos. Maģistra darbā par pamatu ņemtas Dz. Albrehtas, A.Baumanes, B. Brices, A. Buivides, L. Jērcuma, J.Līdakas, D. Lieģinieces, I.Miltiņas, A.Silantjevas, Dz.Skrubes, G.Svences, S.Tūbeles, Ē.Vigotska, T.Volkovas, E. Žaka - Dalkroza, Fr. Delsarta, K.Orfa, Ž. Piažē un citu autoru atziņas un uzskati. Darba apjoms: 89 lappuses, 4 attēli, 9 tabulas, 14 pielikumi The title of Master’s Thesis: Logorhytmics for Improving Phonemic Perception of 5 – 6 Years Old Children. The goal of research: to foster the improvement of phonemic perception. Question of the research: logorhytmics improves the phonemic perception of the children, aged 5 – 6. The research consists of 2 parts: theoretical and practical. In the theoretical part of the research the peculiarities of the preschool age period have been surveyed, characteristic of cognitive processes given. The impact of the oral communication on the child’s development has been surveyed, the comparison of the research methods and findings of foreign colleagues given. The role of logorhytmics in the development of phonemic perception has been surveyed. In the practical part of the research the author describes her practical activities in a preschool educational institution, working with 9 children having disturbancies of phonemic perception. The author has designed the plan for logorhytmic activities relevant to their needs using methodological materials where the exercises, developed by the author herself, been included. After the activities have been carried out, a repeated logopedic examination and data processing have been done. Having carried out the study, the author has drawn conclusions and provided the suggestions for speech therapists. The results have been summarized in tables and charts. The Master’s Thesis has benn based on Dz. Albrehta, A. Baumane, B. Brice, A. Buivide, L. Jercuma, J. Lidaka, D, Lieginiece, I. Miltina, A. Silantjeva. Dz. Skrube, G. Svence. S. Tubele, E. Vigotsky, E. Jacques - Dalcroze, Fr. Delsarte, K. Orff, J. Piaget and other authors’ scientific views and beliefs. The research comprises: 89 pages, 4 pictures, 9 tables, 14 appendices