Didaktiskās spēles lasītprasmes sekmēšanai 1.klases skolēniem ar fonemātisko nepietiekamību
Author
Zīverte, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba nosaukums: „ Didaktiskās spēles lasītprasmes sekmēšanai 1. klases skolēniem ar fonemātisko nepietiekamību” Darba autore: Līga Zīverte Darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed. Ilze Vilka Darba saturs: 66 lappuses, 33 attēli, 5 tabulas, 25 pielikumi. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt fonemātiskās nepietiekamības iespējas 1. klases skolēniem didaktiskajās spēlēs lasītprasmes sekmēšanai. Pētījuma jautājums: Vai lasītprasmes sekmēšana 1.klases skolēniem ar fonemātisko nepietiekamību būs sekmīga, ja fonemātiskās uztveres sekmēšanā tiks izmantotas atbilstīgas didaktiskās spēles? Pētījuma teorētiskajā daļā maģistra darba autore pētījusi un analizējusi dažādu autoru teorētiskās atziņas par lasītprasmes traucējumiem, aplūkotas fonemātisko procesu veidošanās konkrētajā vecumposmā. Pētījuma praktiskajā daļā darba autore apraksta savu pētnieciski praktisko darbību, balstoties uz teorētiskajā daļā gūtajām atziņām. Tiek veikta bērnu lasītprasmes izpēte, pievēršot uzmanību fonemātiskās nepietiekamības ietekmei uz lasītprasmes apguvi. Darba autore ir izveidojusi didaktiskās spēles, kuras izmantotas fonemātiskās nepietiekamības novēršanai, lasītprasmes sekmēšanai. Pētījuma noslēgumā tiek izdarīti secinājumi, ka didaktiskās spēles ieinteresē un veicina skolēnu fonemātiskās uztveres sekmēšanu, tai skaitā arī lasītprasmi. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un grafiskos attēlos. Atslēgas vārdi: Lasītprasmes traucējumi, fonemātiskā nepietiekamība, vecumposma likumības, didaktiskās spēles, koriģējoši attīstošā darbība. The title of the Master’s Paper (Dissertation): “Didactic Games to Promote Reading Literacy for Form 1 students with Phonemic Insufficiency”. The author of the Paper: Lī ga Zīverte Adviser: Mg. paed. Ilze Vilka Content of the Paper: 66 pages; 33 pictures, 5 charts, 25 appendices The aim of the research: To examine in theory and test in practice possibilities to promote reading literacy for Form 1 students with phonemic insufficiency using didactic games. The research question: Will promoting reading literacy for Form 1 students with phonemic insufficiency be successful, if in order to facilitate phonemic perception appropriate didactic games are used? In theoretical part of the research the author of Master’s Paper has examined and analysed theoretical conclusions of many authors on literacy disorders, inspecting the development of phonemic processes in the particular age group. In practical part of the research the author of the Paper describes the conducted study, based on the knowledge gained from the theoretical part. The research on children’s reading literacy is being carried out, emphasizing the influence of phonemic insufficiency on promoting reading literacy. The author of the Paper developed didactic games, which were used in order to prevent phonemic insufficiency and promote reading literacy. As the result of the research the author concluded that didactic games arouse students’ interest and facilitate phonemic perception, reading literacy including. Keywords: Reading literacy disorders, phonemic insufficiency, age group legitimacy, didactic games, correcting developing action