Show simple item record

dc.contributor.advisorAnspoka, Zenta
dc.contributor.authorBranka, Anete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-02-15T02:01:43Z
dc.date.available2019-02-15T02:01:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other68407
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46360
dc.description.abstractLabas valodas un runas prasmes ir nozīmīgas gan sekmīgām mācībām skolā, gan dzīves darbībā. 1.klasē tiek pilnveidotas valodas pamatprasmes – klausīties prasme, runāt prasme, lasītprasme, rakstītprasme. Uzsākot skolas gaitas, ne viesiem skolēniem valoda un runa ir pietiekami attīstījusies, lai bērns kvalitatīvi spētu apgūt valodas prasmes. Skolās arvien vairāk ir skolēnu ar valodas un runas traucējumiem. Ar skolēniem, kuriem ir valodas un runas traucējumi vispārizglītojošajā iestādē, papildus mācību darbam strādā arī skolotājs logopēds. Tomēr ne vienmēr logopēda nodarbības var apmeklēt visi skolēni, kuriem ir nepieciešams papildus atbalsts valodas un runas attīstīšanā. Tāpēc nozīmīga ir latviešu valodas skolotāja un skolotāja logopēda sadarbība. Latvijā nav izstrādāta šāda skolotāju sadarbība sistēma. Maģistra darba mērķis ir pārbaudīt teorijās balstītu eksperimentālo modeli skolotāja logopēda un latviešu valodas skolotāja sadarbībai 1.klases skolēnu valodas un runas attīstīšanā un apkopot pētījuma rezultātus. Maģistra darba pētījuma ietvaros tika veikta literatūras analīze par skolēnu valodas un runas attīstību un traucējumiem, latviešu valodas saturu 1.klasē, latviešu valodas skolotāja un skolotāja logopēda sadarbības iespējām. Pētījuma laikā izstrādāts un eksperimentāli pārbaudīts latviešu valodas skolotāja un skolotāja logopēda sadarbības modelis, apkopoti iegūtie rezultāti. Maģistra darba ietvaros tika veikts gadījuma pētījums izglītības jomā. Pētījumā kā datu vākšanas metodes tika izmantota latviešu valodas skolotāju un skolotāju logopēdu anketēšana, dokumentu analīze, skolēnu darbu produktu analīze, pedagoģiskais vērojums un izvērtējums. Iegūtie dati tika ranžēti. Apkopojot rezultātus tiek secināts, ka mērķtiecīga skolotāja logopēda un latviešu valodas skolotāja sadarbība pozitīvi ietekmē 1.klases skolēnu valodas un runas attīstību.
dc.description.abstractGood language and speech skills are important for both - successful studies at school and life activities. In the first grade the basic language skills are improved - listening skills, speaking skills, reading and writing skills. Beginning school, not all pupils have sufficiently developed language and speech in order to learn language skills qualitatively. Thus, at school there are more and more pupils with language and speech disorders. In addition to study process, pupils who have language and speech disabilities are involved in speech therapy teacher’s classes. However, not all pupils who need additional support for language and speech development can attend speech therapy teacher’s classes. Therefore, the cooperation between the Latvian language teacher and the speech therapy teacher is of a crucial importance. In Latvia there is no such system of teachers’ cooperation. The aim of the master's thesis is to test the theory-based experimental model for the collaboration between the speech therapy teacher and the Latvian language teacher in the development of the language and speech of the first grade pupils, and to summarize the results of the research. Within the framework of the master's thesis the literature on linguistic and speech development and disorders of pupils was examined, the content of the Latvian language in the first grade was researched on and possibilities for the cooperation between the Latvian language teachers and the speech therapy teachers were explored. Within the course of the research, the model of collaboration between the Latvian language teacher and the speech therapy teacher was developed and experimentally tested; obtained results were duly summarized. A case study in the field of education was used for the purpose of the master's thesis. A study data collection methods were questionnaires of Latvian language teachers and speech therapy teachers, document analysis, assessments of pupils' performance and pedagogical observations. The obtained data was ranged accordingly. Summarizing the result, it is concluded that the purposeful cooperation between the speech therapy teacher and the Latvian language teacher positively influences the quality of language and speech development of the first grade pupils.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvalodas un runas attīstība
dc.subjectsadarbība
dc.subjectskolotājs logopēds
dc.subjectlatviešu valodas skolotājs
dc.titleSkolotāja logopēda un latviešu valodas skolotāja sadarbība 1.klases skolēnu valodas attīstīšanā
dc.title.alternativeThe Collaboration Between the Teacher-Speech Therapist and the Latvian Language Teacher to Develop Form 1 Students’ Speech
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record