Vidējā pirmsskolas vecumposma bērnu sociālo prasmju sekmēšana kustību rotaļās
Author
Meldere, Madara Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Inguna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: „vidējā pirmsskolas vecumposma bērnu sociālo prasmju sekmēšana kustību rotaļās”. Pētījuma mērķis-Teorētiski analizēt un praktiski izpētīt kustību rotaļu ietekmi uz vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju attīstību. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt psihologu un pedagogu atziņas par rotaļām, to veidiem un ietekmi uz bērnu sociālām prasmēm; 2.Analizēt psihologu un pedagogu atziņas par vidējā pirmsskolas vecumposma bērnu sociālo prasmju attīstību ietekmējošiem faktoriem; 3.Veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbību vidējā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju sekmēšanā kustību rotaļās. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā autore ir teorētiski analizējusi literatūru par sociālajām prasmēm, bērnu vecumposmu un par kustību rotaļām. Otrajā daļā autore veica pētījumu, izstrādājot kritērijus, pēc kuriem autore izmantoja pētījumu instrumentu – novērošanu. Kvalifikācijas darbā ir izdarīti secinājumi. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām, 40 lpp., 13 attēliem, 5 tabulām, 4 pielikumiem un izmantoti 31 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: bērni, kustību rotaļas, sociālās prasmes, 4 – 5 gadi. Qualification Theme: „Middle preschool children social skills promotion in motion games”. Aim of the research: To theoretically analyze and practically investigate the impact of movement games on the development of social skills of middle-aged children. Research Tasks: 1. Analyze psychologists and pedagogues' findings on toys, their types and their impact on children's social skills. 2. Analyze psychologists' and pediatric insights into the factors influencing the development of social skills of children in the middle school pre-school age. 3. Carry out a pedagogical pilot action to promote the social skills of middle-aged children in games of movement. The qualification work consists of two parts. In the first part, the author has theoretically analyzed literature on social skills, the age of children and the movements. In the second part, the author conducted a study on the criteria used by the author to observe research tools. Conclusions have been drawn in the qualification work. The qualification work consists of 2 parts, 40 pages, 13 pictures, 5 tables, 4 attachments and 31 literature sources. Keywords: children, movement games, social skills, 4-5 years.