• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ekoloģiskās kosmētikas attīstības tendences un to ietekme uz AS " Madara Cosmetics " stratēģijas pilnveidošanu

Thumbnail
View/Open
303-70011-Sprunga_Agate_al17083.pdf (2.363Mb)
Author
Sprunga, Agate
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Dimante, Džineta
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir “Ekoloģiskās kosmētikas attīstības tendences un to ietekme uz AS “Madara Cosmetics” stratēģijas pilnveidošanu”. Maģistra darba problēma ir tāda, ka Latvijā vairāk patērētāju izvēlas ķīmisko kosmētiku, nevis ekoloģisko, kā arī Latvijā šī ir maz pētīta tēma. Līdz ar to, pētījuma mērķis ir izpētīt ekoloģiskās kosmētikas nozares attīstības tendences, balstoties uz kurām, izstrādāt stratēģiju pilnveidojošas aktivitātes lielākajam ekoloģiskās kosmētikas ražotājam Latvijā AS “Madara Cosmetics”. Iegūtie rezultāti parādīja, ka ekoloģiskajā kosmētikā ieinteresētāki ir gados jaunāki cilvēki, kā arī cilvēki ar augstāku izglītības līmeni. Ekoloģiskās kosmētikas mērķauditorija ir patērētāji, kas praktizē apzinātu iepirkšanos, domā par vidi un veselīgu dzīvesveidu, kā arī kopumā tic ekoloģisku produktu iedarbībai.
 
The topic of the Master Thesis is “Natural cosmetics development tendencies and its impact to AS “Madara Cosmetics” strategy improvement”. The research problem is that more consumers in Latvia prefer synthetic cosmetics over natural, moreover it is not a widely researched area. Therefore, the aim of the thesis is to study the development trends of the natural cosmetics industry based on which author develops strategy-enhancing activities for the largest natural cosmetics manufacturer in Latvia, AS “Madara Cosmetics”. The results revealed that younger people, as well as people with a higher level of education, are more interested in natural cosmetics. Moreover, the target consumers for natural cosmetics are those who practice conscious shopping, think about the environment and healthy lifestyle, and generally believe in the positive effects of ecological products.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46848
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV