Produkta izcelsmes valsts nozīme Latvijas patērētāju pirkumu izvēlē
Autor
Zalcmane, Luīze Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba temats ir „Produkta izcelsmes valsts nozīme Latvijas patērētāju pirkumu izvēlē ”. Darba mērķis ir izpētīt Latvijas patērētāju etnocentritāti preču izvēlē, balstoties uz produkta izcelsmes valsti. Darbā tiek apskatīta izcelsmes valsts, tās efekta jēdziens un tā loma patērētāja pirkuma lēmuma pieņemšanā; apskatīti līdzšinējie pētījumi un raksturots izcelsmes valsts ietekmes process, izcelsmes valsts kā produkta pazīme un kvalitātes rādītājs; sniegts izcelsmes valsts kā tēla raksturojums un tā ietekme; veikts pētījums par Latvijas patērētāju etnocentrismu un izcelsmes valsts efekta ietekmi uz patērētāju produktu izvēli. Darba izstrādei izmantoti 98 avoti, 16 attēli, 3 tabulas un 3 pielikumi. Kopējais darba apjoms ir 81 lapaspuse. Atslēgvārdi: izcelsmes valsts, patērētāju uzvedība, pirkuma izvēle, etnocentritāte. The topic of Bachelor thesis is „The impact of product`s country of origin on the purchase behaviour of Latvian consumers ”. The purpose of the study is to research the ethnocentricity of Latvian consumers in the choice of goods, based on the country of origin of the product. The study describes country of origin and its effect concept; its role in consumer purchase behaviour; describes researches on country of origin role in consumption process and choice; country of origin as a product quality indicator; country of origin as national image and impact; study analyzes research on the ethnocentricity of Latvian consumers in their choice of goods, based on the country of origin of the product. Paper consists of 82 pages, 16 pictures, 2 tables and 3 annexes. There are 98 references used. Keywords: country of origin, consumer behaviour, purchase behaviour, ethnocentricity