• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Internets kā mārketinga komunikācijas instruments jaunu un esošo klientu piesaistē un noturēšanā uzņēmumā A/S Swedbank Latvija.

Thumbnail
View/Open
303-70149-Blumentale_Sabine_sb17096.pdf (1.632Mb)
Author
Blūmentāle, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Danovičs, Vadims
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir “Internets kā mārketinga komunikācijas instruments jaunu un esošu klientu piesaistē un noturēšanā uzņēmumā A/S Swedbank Latvija”. Interneta izmantošana uzņēmuma komunikācijā ar klientiem kļūst aizvien populārāka, jo tas ir efektīvs veids, kā ar konkrētu ziņojumu palīdzību, izprotot klientu vēlmes, vajadzības un intereses, iespējams sasniegt noteiktu mērķauditoriju. Maģistra darba mērķis ir izpētot mārketinga un komunikācijas politiku un izmantotos rīkus/iespējas, noteikt interneta kā mārketinga komunikācijas instrumenta efektivitāti, lai uzlabotu jaunu klientu piesaisti un esošu klientu noturēšanu. Darbs ir strukturēts četrās daļās, pirmajās divās daļās izvēlētā tēma ir aplūkota no teorijas viedokļa. Trešajā daļā ietverts Swedbank Latvija izmantoto interneta vietņu raksturojums un analīze, savukārt noslēdzošajā daļā tiek aprakstītas pētījuma metodes un iegūtie pētījuma rezultāti. Maģistra darba apjoms ir 94 lapaspuses, kurā iekļauti 22 attēli un tabulas. Kopējais darba pielikumu skaits ir 9.
 
Master thesis theme is “Internet as a marketing communication instrument for attracting and retaining new and existing customers in A/S Swedbank Latvia”. Using of the Internet in the business communication with the customers becomes more and more popular, because this is an effective how through concrete messages, understanding wishes, needs and interests of customers can reach a certain target audience. The aim of the Master thesis is to research marketing communication policy and used marketing tools to identify the Internet as a marketing communication tool to atract new customers and keep existing ones. Master’s thesis is structured in four main sections. In first two sections the chosen theme is considered from a theoretical point of view. The third part contains a description of the Swedbank’s Latvia Internet sites which are used to communicate with people. The closting part describes the usage of methodologies and reflect the results obtained. The volume of Master’s thesis is 94 pages, that includes 22 pictures and tables. The total number of attachments is 9.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46922
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV