Pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences attīstība internātpamatskolā
View/ Open
Author
Ušča, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ļubkina, Velta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Anotācija.
Darba mērķis – apzināt pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences veidošanās likumības, izpētīt nepieciešamos komponentus viņu komunikatīvajai darbībai, iespējas tos pilnveidot, izstrādāt un pārbaudīt didaktisko modeli pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences attīstībai internātpamatskolas apstākļos.
Darbības pētījums, kurā analizēta valodas traucējumu ietekme uz personības attīstību, noteikti šķēršļi pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences attīstībai. Balstoties uz noteiktajām likumībām, izveidots pusaudžu ar valodas traucējumiem komunikatīvās kompetences attīstības didaktiskais modelis, izstrādāti un pamatoti komunikatīvās kompetences kritēriji, rādītāji un līmeņu apraksti, veikta modeļa aprobācija internātpamatskolas apstākļos.
Atslēgas vārdi: pusaudži ar valodas traucējumiem, komunikatīvā kompetence, didaktiskais modelis. Abstract.
The aim of the thesis – to identify the regularities for the development of communicative competence of adolescents with language disorders, to explore the components needed for their communicative activity, opportunities to improve them, work out and test a didactic model for the development of communicative competence among adolescents with language disorders under conditions of a basic boarding school.
Analyzing the impact of language disorders on personality development within action research there have been determined obstacles to the development of communicative competence among adolescents with language disorders. Basing on the identified regularities there is created a didactic model for development of communicative competence among adolescents with language disorders, worked out and substantiated criteria, indicators and level descriptions of communicative competence, performed approbation of the model under conditions of a basic boarding school.
Keywords: adolescents with language disorders, communicative competence, didactic model.