Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Inese
dc.contributor.authorJakoviča, Dana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-18T01:01:28Z
dc.date.available2019-06-18T01:01:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70493
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47001
dc.description.abstractMaģistra darba temats ir izcelsmes valsts faktora ietekme uz patērētāju uzvedību Latvijā. Darba mērķis ir izpētīt izcelsmes valsts faktora ietekmi uz patērētāju uzvedību, balstoties uz to preces kategoriju un kopējo etnocentrisma līmeni valstī. Pirmajā daļā tiek izskatīti patērētāju uzvedības modeļi un to ietekmējošie faktori, ka arī produkta aspekti, tādi, ka cena, kvalitāte, zīmols, pieejamība un reklāma un tas definīcijas. Otrajā daļā tiek izskatīti izcelsmes valsts faktors un etnocentrisma pamati, ka arī to kopēja mijiedarbība ar produkta aspektiem. Trešajā daļā tiek veikts pētījums, balstoties uz anketēšanas rezultātiem, kas ļauj novērtēt izcelsmes valsts faktora ietekmi uz Latvijas iedzīvotāju patērētāju uzvedību. Tai skaitā tiek noteikts kopējais etnocentrisma līmenis valstī. Pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijā pastāv vidēji zems etnocentrisma līmenis. Izmantojot statistiskas metodes tiek konstatēta izcelsmes valsts faktora ietekme tādās produktu kategorijās kā datortehnika/sadzīves tehnika un pārtika/alkohols. Visaugstāk patērētāji vērtē tādus produkta aspektus kā cena, kvalitāte un pieejamība.
dc.description.abstractThe theme of the Master's thesis the country of origin effect on consumers behaviour in Latvia. The purpose of thesis is to study the influence of the factor of country of origin on consumer behaviour based on the product category and level of ethnocentrism in the country. The first part deals with consumer behaviour models and their influencing factors, as well as product aspects such as price, quality, brand, availability and advertising and its definitions. The second part examines the factor of the country of origin and the basics of ethnocentrism, as well as its interaction with the product aspects. The research is based on the results of the questionnaire, which allows evaluate the influence of the factor of the country of origin on the behaviour of consumers in Latvia. This includes the overall level of ethnocentrism in the country. The results of the research show that there is a moderately low level of ethnocentrism in Latvia. There is impact of the country of origin factor on product categories such as hi-tech/home appliances and food/alcohol. Customers highly value such product aspects as price, quality and availability.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika
dc.subjectizcelsmes valsts faktors
dc.subjectpatērētāju uzvedība
dc.subjectetnocentrisms
dc.subjectvalsts tēls
dc.titleIzcelsmes valsts faktora ietekme uz patērētāju uzvedību Latvijā
dc.title.alternativeThe country-of-origin effect on consumers behaviour in Latvia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record