Pirmsskolas jaunākā vecuma bērnu pašapziņas attīstības sekmēšanas iespējas rotaļā
Author
Ieviņa, Ketrina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Ketrina Ieviņa Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmskolas Izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Mg. Paed. Rasma Purmale Darba temats: Pirmsskolas jaunākā vecuma bērnu pašapziņas attīstības sekmēšanas iespējas rotaļā Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt pašapziņas attīstības sekmēšanas iespējas pirmsskolas jaunākā vecuma bērniem. Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti vairāku autoru un pētnieku uzskati un skaidrojumi par bērnu pašapziņas veidošanos kā arī pašapziņas attīstības veicināšanas iespējām rotaļā. Pamatojoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, ka bērniem tiek sekmēta pašapziņa ar rotaļas palīdzību. Empīriskā daļā tiek veikts pētījums, kurā piedalās jaunākā pirmskolas vecuma bērni. Pētījuma sākumā un beigās tiek izvērtēts bērnu pašapziņas līmenis pēc izveidotajiem kritērijiem. Galvenais kvalifikācijas darba sasniegums ir izvirzītās hipotēzes apstiprināšanās, ka bērniem tiek sekmēta pašapziņa ar rotaļas palīdzību, ja ir atlasītas rotaļas, atbilstoši bērna interesēm un vajadzībām, kā arī, ja rotaļas tiek izmantotas pedagoģiskajā procesā ikdienā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā ir 19 attēli, 6 tabulas un darba apjoms ir 43 lapaspuses. Darba galvenie atslēgas vārdi: pašapziņas attīstība, rotaļa, pašapziņas attīstības veicināšana rotaļā. Author: Ketrina Ieviņa Type of the work: Qualification work Study Program: Pre-school Education Teacher Scientific supervisor: Mg. Paed. Rasma Purmale Topic: Opportunities for fostering the development of self-confidence of young children of pre-school age in play Aim of the qualification paper: theoretically and practically to find out how to promote self-confidence development for children of pre-school age. The theoretical part covers the views and explanations of several authors and researchers about the development of children's self-confidence as well as the possibilities to promote self-confidence in the play. Based on the findings of various authors, it is concluded that children are encouraged to play self-confidence through play. In the empirical part, a study is carried out involving younger pre-school children. At the beginning and end of the study, the self-confidence level of the children is assessed according to the established criteria. The main achievement of the qualification work is the confirmation of the hypothesis that children are encouraged to play with the help of toys, if they are selected according to the interests and needs of the child, as well as if the games are used in the pedagogical process in everyday activities. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical part. There are 19 pictures, 6 tables and total volume of the work is on 43 pages. Key words of the thesis: development of self-confidence, play, promotion of self-confidence in play.