Pilsoniskās līdzdalības sekmēšana gadskartu svētku svinēšanā 3 - 4 gadīgiem bērniem
Author
Ungure, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skribanovska, Zane
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Signes Ungures kvalifikācijas darbā “Pilsoniskās līdzdalības sekmēšana gadskārtu svētku svinēšanā 3 – 4 gadīgiem bērniem”, kas izstrādāts Mg.paed. Zanes Skribanovskas vadībā, tiek pētīta pilsoniskās līdzdalības būtība, un tās sekmēšana gadskārtu svētku svinēšanā. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt pilsoniskās līdzdalības sekmēšanu gadskārtu svētku svinēšanā 3 – 4 gadīgiem bērniem. Darbā tiek izvirzīta hipotēze: Pilsoniskā līdzdalība gadskārtu svētku svinēšanā pirmsskolā tiks sekmēta, ja: •Tiek ņemtas vērā apskatāmā vecumposma attīstības likumsakarības. •Pedagogs nodrošina radošu, izzinošu vidi, tradīcijas, individuālu pieeju. •Bērni piedalās sev nozīmīgā darbībā. •Pedagogs sadarbojas ar bērniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, secinājumiem un ieteikumiem pirmsskolas pedagogiem, kā arī literatūras un avotu saraksta, un pielikumiem. Pirmajā nodaļā, teorētiskajā pētījumā, tiek analizēta pilsoniskā līdzdalība, tās būtība un veidošanās. Teorētiskajā pētījumā tiek izmantoti tādi autori kā G. Siliņa – Jasjukēviča, R. Hārts (Hart), Ē. Kalvāns. Tiek analizētas 3 – 4 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības un pētītas pilsoniskās līdzdalības sekmēšanas iespējas gadskārtu svētkos. Otrajā nodaļā tiek pētīta 3 – 4 gadību bērnu līdzdalība gadskārtu svētku svinēšanā pirmsskolā X, veicot pedagoģisko izmēģinājuma darbību. Tiek sniegti ieteikumi pedagogiem. Kvalifikācijas darbā izmantoti 45 literatūras avoti latviešu, angļu un krievu valodā, 13 attēli un 4 tabulas. Kvalifikācijas darba apjoms ir 51 lapaspuses. Atslēgas vārdi: pilsoniskā līdzdalība, latviešu gadskārtu svētki, 3 – 4 gadīgi bērni. In the qualification work by Signe Ungure ”Promoting civil participation in annual festivities for pre-school children of ages 3 – 4 years old” which has been constructed under the supervision of Mg. paed. Zane Skribanovska, the essence of a civil participation and its promotion in annual festivities is being studied. The aim of this qualification work herein is to theoretically and practically research promotion of civil participation in annual festivities for 3 – 4 year old children. The hypothesis in the qualification work herein is: Civil participation in annual festivities at pre-school is promoted if: •the regularities of age development are taken into account •The educator provides a creative, cognitive environment, traditions, individual approach •Children participate in activities that are important to them •The educator cooperates with the children Qualification work consists of introduction, two chapters, conclusion, recommendations for pre-school teachers, literature review and list of other sources and attachments. In the first chapter – theoretical study, the civil participation, the essence and formation of it is being analysed. Works of authors, such as G. Siliņa – Jasjukēviča, R. Hārts (Hart), Ē. Kalvāns are cited in the theoretical part of the qualification work herein. Evaluation of regularities of age development of 3 – 4 year – old children is carried out, and opportunities to promote civic participation in annual festivities is explored In the second chapter, participation of a 3 – 4 year old children in annual festivities at pre-school x is being studied, while performing a pedagogical pilot activity. Recommendations for the educators are made. The qualification work herein consists of 45 literature sources in Latvian, English and Russian, 13 pictures and 4 tables. The qualification work is 51 pages long. Key words: civil participation, Latvian annual festivities, 3 – 4 year old children.