Tekstpratība un piktogrammu izmantošana fiziskajās aktivitātēs
Author
Bergmane-Karkovska, Justīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Bula-Biteniece, Inta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: Tekstpratība un piktogrammu izmantošana fiziskajās aktivitātēs Darba autors: Justīne Bergmane-Karkovska Darba zinātniskā vadītāja: Inta Bula-Biteniece Pētījuma mērķis:. fizisko aktivitāšu kopuma izveide bērnu tekstpratības apguvei izmantojot piktogrammas. Pētījuma uzdevumi: 1. analizēt literatūru par 3-4 gadus vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskajiem aspektiem, tekstpratības un lasītpratības attīstīšanu fiziskajās aktivitātēs un piktogrammu izmantošanas iespējām. 2. izveidot fizisko aktivitāšu kopumu bērnu tekstpratības apguvei izmantojot piktogrammas 3. noteikt fizisko aktivitāšu kopuma efektivitāti bērnu tekstpratības apguvei pirmsskolas izglītības iestādē Kvalifikācijas darba apjoms: 41 lpp, 6 tabulas, 4 attēli, 34 izmantotās literatūras un informācijas avoti. Darbs sastāv no četrām daļām. Teorētiskā daļā tika raksturoti pedagoģiski psiholoģiskie aspekti 3-4 gadus veciem bērniem kā arī analizēta tekstpratība un lasītpratība fiziskajās aktivitātēs. Praktiskajā daļā tika veikta bērnu novērošana ar mērķi analizēt fizisko aktivitāšu kopuma izmantojot piktogrammas efektivitāti. Atslēgas vārdi: 3-4 gadīgi bērni, tekstpratība, piktogrammas, fiziskās aktivitātes Qualification paper: Text literacy and use of pictograms in physical activities The author: Justīne Bergmane-Karkovska Scientific advisor: Inta Bula-Biteniece The aim of the research: to work out the complex of physical activities using pictograms to develop literacy The objectives of the research: 1. to analyse the literature 3-4 year olds pedagogical and psychological peculiarities, literacy and reading skills development in physical activities and the use of pictograms. 2. to work out the complex of physical activities to develop children’s literacy with the help of pictograms; 3. to test the effectiveness of the complex in children’s literacy development in preschool establishment. The qualification paper consists of 41 pages, 6 tables, 4 figures, 34 literature and information sources. The paper consists of 4 parts. Theoretical part consists of literature analysis of pedagogical and psychological peculiarities, literacy and reading skills development in physical activities and the use of pictograms. Empirical part consists of analysis of children’s observation to test the efficacy of the complex of physical activities using pictograms. Key words: 3-4 year old children, literacy, pictograms, physical activities.