Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorGolubeva, Svetlana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:05:01Z
dc.date.available2019-06-30T01:05:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69238
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47057
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma “Vecāka pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība rotaļu darbībā pirmsskolā” Darba autore: Svetlana Golubeva Zinātniskā vadītāja: Kvalifikācijas darba apjoms: 59 lapas, 9 tabulas, 13 diagrammas, 5 pielikumi, izmantoti 43 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt vecāka pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības iespējas rotaļu darbībā. Kvalifikācijas darbs sastāv no trim daļām. Pirmajā daļā ir analizēta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra par bērnu runas attīstību, raksturotas runas funkcijas un veidi. Tāpat, darba 1.daļā tika dots pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums vecākajam pirmsskolas vecumam, pētāmās tēmas kontekstā. Otrā daļa tika veltīta runas attīstībai rotaļu darbībā. Šajā daļā tika analizēta rotaļu nozīme, iedalījums un funkcijas dažādu autoru skatījumā. Tāpat, kvalifikācijas darba 2.daļā tika raksturoti rotaļu organizēšanas principi pirmsskolā runas attīstībā. Darba 3.daļā tika organizēts un veikts empīriskais pētījums par rotaļu darbību iespējām bērnu runas attīstībā. Empīriskā pētījuma rezultātā tika apstiprināta hipotēze, ka, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu, runas attīstība būs sekmīgāka, ja:  ja pedagogs iesaistīs bērnus rotaļu darbībās;  rotaļu darbībā bērni tiks pastāvīgi iesaistīti;  tiks izvēlēti vecumam atbilstoši un bērnam interesantas rotaļas. Tāpat, kvalifikācijas darba 3.daļā tika noskaidrots pirmsskolas pedagogu viedoklis par bērnu runas attīstības iespējām rotaļu darbībā. Pētījuma materiālus ir iespējams praktiski izmantot pirmsskolas izglītības pedagogu darbā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstībā rotaļu darbībā. Atslēgas vārdi: RUNA, RUNAS ATTĪSTĪBA, ROTAĻAS, ROTAĻU DARBĪBA, VECĀKAIS PIRMSSKOLAS VECUMS.
dc.description.abstractQualification paper “Speech development of older preschoolers in play at the preschool” Author: Svetlana Golubeva Scientific supervisor: Volume of the qualification thesis: 59 pages, 9 tables, 13 diagrams, 5 annexes, 43 literature sources. The qualification thesis consists of three parts. The first part examines the pedagogical and psychological literature on children’s speech development, describing the speech functions and types. Likewise, the first part of the thesis provides the pedagogically-psychological characterization of the older preschool age in the context of the researched topic. The second part is devoted to the speech development in play activity. This part analyzes the importance, types and functions of play in the view of variety of authors. In addition, the second part of the qualification thesis describes the principles of organization of play in preschool speech development. Part three of the thesis describes the empirical research on possibilities of play activities in the speech development of children. The results of the empirical research confirmed the hypothesis that the speech development of older preschoolers is more successful, when:  the teacher engages them in play activities;  children are continuously engaged in the play activity;  the play activities suit the age and interested of the child. In addition, the third part of the qualification thesis compiles the views of the preschool teachers regarding the possibilities of children’s speech development in play. The study materials may have practical applications in the work of preschool teachers in promoting the speech development in play of older preschoolers. Key words: SPEECH, SPEECH DEVELOPMENT, PLAY, PLAY ACTIVITY, OLDER PRESCHOOLERS
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectRUNA
dc.subjectRUNAS ATTĪSTĪBA
dc.subjectROTAĻAS
dc.subjectROTAĻU DARBĪBA
dc.subjectVECĀKAIS PIRMSSKOLAS VECUMS
dc.titleVecāka pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība rotaļu darbībā pirmsskolā
dc.title.alternativeSpeech development of older preschoolers in play at the preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record