3-4 gadīgu bērnu runas attīstīšana didaktiskajās spēlēs
Author
Nikolaisone, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore – Inga Nikolaisone. Darba tēma – “3-4 gadīgu bērnu runas attīstīšana didaktiskajās spēlēs”. Tēma aktuāla, jo šī tēma ir daļa no mūsu ikdienas dzīves. Latvijas sabiedrībā notiekošās izmaiņas nozīmīgi iespaido mūsu nākotni. Tieši tāpēc ir svarīgi izpētīt bērnu runas attīstīšanos. Pirmsskolas vecums ir ļoti svarīgs periods cilvēka attīstībā. Pētījuma mērķis – teorētiski un praktiski izpētīt un analizēt 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstības iespējas didaktiskajās spēlēs. Teorētiskajā daļā izpētīta un izanalizēta zinātniskā literatūra par 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstību vecumposmā un to ietekmējošajiem faktoriem, kas saistīti ar bērnu attīstību. Raksturotas didaktiskās spēles saistībā ar runas attīstību, kad rotaļa palīdz apgūt zināšanas, prasmes un attieksmes. Praktiskajā pētījumā veikta novērošana un pedagoģiskais izmēģinājums, apkopoti un analizēti rezultāti. Veiktie teorētiskie un praktiskie pētījumi ļāva secināt, ka pirmsskolas vecums - 3-4 gadi ir ļoti svarīgs bērnu runas attīstībā ar didaktisko spēļu palīdzību. Darbs izklāstīts 49 lappusēs, tajā iekļautas 8 tabulas un 13 attēli. Darbā izmantoti 45 literatūras avoti un pievienoti 3 pielikumi. Author of qualification paper - Inga Nikolaisone. Topic - "Developing 3 to 4-year-olds' speech in didactic games." The topic is topical because this theme is part of our everyday life. Changes in Latvian society have a significant impact on our future.That is why it is important to study children's speech development. Preschool age is a very important period for human development. The aim of the research - to theoretically and practically study and analyze the possibilities of 3-4-year-old children's speech development in didactic games. In the theoretical part, the scientific literature on the development of child speech in the age group and its influencing factors related to the development of children was studied and analyzed for 3 - 4 years. Described didactic games related to speech development, when the toy helps to acquire knowledge, skills and attitudes. The practical study carried out observation and pedagogical experiment, summarized and analyzed the results. The theoretical and practical researches made it possible to conclude that preschool age 3-4 years is very important in the development of children's speech through didactic games. Work out on 50 pages, including 8 tables and 9 pictures. 50 literature sources have been used and 3 appendices have been added.