Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorUpeniece, Zane
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:05:09Z
dc.date.available2019-06-30T01:05:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69732
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47070
dc.description.abstractDarba nosaukums: Logoritmikas elementu izmantošana logopēdiskajās nodarbībās 5 – 6 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Darba autore: Zane Upeniece Zinātniskā darba vadītāja: Dr. paed. profesore Sarmīte Tūbele Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt logoritmikas elementu izmantošanu logopēdiskajās nodarbībās 5 – 6 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Mērķa realizēšanas uzdevumi: 1.Veikt pētījuma problēmas teorētiskās un metodiskās literatūras analīzi. 2.Raksturot 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstību veselumā. 3.Veikt sākotnējo un atkārtoto logopēdisko pārbaudi vispārējās motorikas un fonemātisko procesu novērtēšanai. 4.Veikt koriģējoši attīstošo darbību pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. 5.Izpētīt un analizēt pētījuma rezultātus. Darbs sastāv no 4 nodaļām. Pirmajā nodaļā pētīta literatūra par pirmsskolas bērnu vecākās vecuma grupas attīstību veseluma skatījumā, akcentējot runas īpatnības un fonemātiskās uztveres būtību bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Otrajā nodaļā apkopotas dažādu autoru atziņas par valodas sistēmas nepietiekamas attīstības būtību, to saistību ar fonemātisko uztveri bērniem vecākajā pirmsskolas vecuma grupā. Trešajā nodaļā tiek aplūkotas logoritmikas izmantošanas iespējas un efektivitāte logopēdiskajā darbā. Ceturtajā nodaļā praktiskā darba daļa, tajā autore analizē savu pētījumu koriģējoši attīstošajā darbībā ar logoritmikas elementu izmantošanu logopēdiskajās nodarbībās 5 – 6 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamas attīstības III runas attīstības līmeni. Apakšnodaļās izskatīta pētījuma organizācija, bērnu izpētes norise, nosacījumi un smalki analizēta un aprakstīta logopēdiskā darbība. Pētījuma rezultāti apkopoti tabulās, diagrammās un attēlos. Nobeigumā izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi pirmsskolas pedagogiem un logopēdiem. Maģistra darba apjoms: 81 lappuse, 8 pielikumi, 71 izmantoti literatūras un informācijas avoti, 32 attēli un 11 tabulas Atslēgas vārdi: Logoritmika, logopēdiskās nodarbības, 5 – 6 gadus veci bērni, valodas sistēmas nepietiekama attīstība.
dc.description.abstractThe title of the study: The use of logorithmic elements in a speech and language therapy classes for 5-6 year old children with Insufficient language system development The author: Zane Upeniece Scientific supervisor : Dr. paed. profesore Sarmīte Tūbele The objective of the research: In theory, study and practice the use of logoritmic elements in logopic lessons for 5 - 6-year-olds with insufficient development of the language system implementation tasks: The aim implementation tasks: 1.Perform a theoretical and methodical analysis of the problem of the study. 2.Describe the development of children aged 5-6 in the whole. 3.Perform an initial and repeated logopic test for assessment of general motoric and phonetic processes. 4.To undertake remedial development in children of pre-school age with insufficient development of the language system. 5.To study and analyze the results of the research. The study consists of 4 chapters. The first chapter examines the literature on the development of the older age group of preschool children in a whole view, highlighting the specific nature of speech and the nature of the phonogram perception of children with insufficient development of the language system. The second chapter summarises the lessons of different authors on the nature of the insufficient development of the language system, their relationship with the phonographic perception of children in the older pre-primary age group. The third chapter deals with the possibilities and effectiveness of logoritmias in logopic study. In Chapter Four, the practical part of the work, the author analyses the study in the remedial development of action with the use of logoritmic elements in logopic lessons for children aged 5 to 6 years with the level of development of speech III under the language system. The results of the study are summarised in tables, charts, and images. Finally conclusions have been reached and recommendations are made to pre-school teachers and logoppers. Lenght of master`s thesis: 81 pages, 8 addendums, 71 bibliographic appellations, 32 pictures and 11 tables. Key words: Logorithmics, logopic lessons, children 5-6 years old, insufficient development of the language system.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectLogoritmika
dc.subjectlogopēdiskās nodarbības
dc.subject5 – 6 gadus veci bērni
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.titleLogoritmikas elementu izmantošana logopēdiskajās nodarbībās 5-6 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativeUse of logorithmic elements in a speech and language therapy classes for 5 - 6 year old children with insufficient language system development
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record