dc.contributor.advisor | Ķestere, Iveta | |
dc.contributor.author | Hercmane, Agnese | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2019-06-30T01:05:12Z | |
dc.date.available | 2019-06-30T01:05:12Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | 69800 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47075 | |
dc.description.abstract | Šī darba mērķis ir atklāt Baltijas valsts tēlu Itālijas vēstures mācību grāmatās un itāliešu vēstures skolotāju interpretācijās. Mērķis tika sasniegts, izmantojot mikrovēstures un oranizācijas teorijas. Tika analizētas 12 vēstures mācību grāmatas, kas izdotas no 1970.-2016. gadam un intervēti 11 vēstures skolotāji. Tika secināts, ka Baltijas valstu tēls mūsdienās Itālijas sabiedrībā ir pagātnes vēsturiskās piederības ietekmēts, taču aizvien lielāku ietekmi par to veido indivīdu personīgas pieredzes: ceļojumi, viedokļi, internetā atrodama informācija, kas ne vienmēr ir uzticams avots, jo nesniedz pilnu valsts tēla identitātes prizmu. Pētījumā tika konstatēts, ka valsts tēla veidošanā nozīmīga loma ir ne tikai mācību grāmatā aprakstītajai informācijai, bet tieši skolotāja personībai, pedagoģiskajai pieejai un ineteresēm. | |
dc.description.abstract | The aim of this work is to reveal the image of the Baltic state in Italian history textbooks and interpretations of Italian history teachers. The goal was achieved through theory of Micro-history and Organization theory. In this research there were analyzed 12 history books published from 1970 to 2016 and 11 history teachers were interviewed. It was concluded that the image of the Baltic States in Italian society is influenced by the historical affiliation of the past, but lately more influence is formed by the personal experiences of the individuals: travel, opinions, information on the Internet, which is not always a reliable source, because it does not provide a full prism of identity of image of the state. The study found that not only the information described in the textbook, but also the teacher's personality, the pedagogical approach and the insights, play an important role in shaping the state image. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | mācību grāmata | |
dc.subject | valsts tēls | |
dc.subject | Baltijas valstis | |
dc.subject | organizāciju teorija | |
dc.subject | mikrovēsture | |
dc.title | Baltijas valstu tēls vēstures mācību grāmatās Itālijā (1970-2016) | |
dc.title.alternative | The Image of Baltic States in History Textbooks of Italy (1970-2016) | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |