Sociālā stāsta komiksa veidā pedagoģiskais potenciāls izpratnes par autiskā spektra traucējumiem veicināšanā
Author
Repina, Nellija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir: “Sociālā stāsta komiksa veidā pedagoģiskais potenciāls izpratnes par autiskā spektra traucējumiem veicināšanā”. Maģistra darba ietvaros tiek risināta pašlaik aktuāla problēma, kas saistīta ar izpratnes veidošanos par AST un to pazīmēm. Maģistra darbs ir izstrādāts balstoties uz teorētiskām atziņām par sociāliem stāstiem un to izstrādes nosacījumiem, komiksu izveides pamatelementiem un AST un to pazīmju izplatību Latvijā un pasaulē. Darba autore pētījuma ietvaros empīriski izstrādāja sociālo stāstu komiksa veidā izpratnes par AST un to pazīmēm veicināšanai un ar ekspertu metodes palīdzību noteica tā pedagoģisko potenciālu. Maģistra darba noslēguma daļā tika veikta 6 ekspertu anketēšana. Anketēšanas mērķis bija noteikt izveidotā sociālā komiksa mērķauditoriju, tā stiprās un vājās puses, izmantošanas iespējas un kvalitāti. The topic of the Master’s thesis is: “Pedagogical Potential in Promoting Awareness of Autism Spectrum Disorders in a Social Story Comic”. The Master’s Thesis is being addressed to topical problem - awareness-raising about ASD and it`s signs. The Master`s Theses is based on theoretical knowledge of social stories and it`s development conditions, basics of comic strip creation and prevalence of ASD and it`s signs in Latvia and world wild. The author of the Paper within the framework of the study empirically developed social story as comic to rais awareness about ASD and it`s signs and with a help of expert method determined it`s pedagogical potential. At the end of Master`s Thesis have been done 6 expert questionnaires. The purpose was determine the created social comic target audience, it`s strong and weak sides, opportunities for use and quality.