Pedagogu profesionāla pilnveide x, y izglītības iestāde
Author
Ivanova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Pedagogu profesionālā pilnveide “X”, “Y” izglītības iestādēs” No pedagogu darbības un viņu profesionalitātes ir atkarīgs izglītības līmenis skolā un valstī kopumā, ir svarīgi, lai pedagogi būtu motivēti paaugstināt savu profesionālo meistarību visa mūžā garumā. Darba mērķis ir izzināt pedagogu motivāciju, pilnveidot savas profesionālās prasmes un kompetences. Teorētiskajā daļā tika aprakstīta pedagogu profesionālā pilnveides sistēma, mērķi un uzdevumi, motivācijas jēdziens pedagogu profesionalitātes pilnveidē, vadītāja loma pedagogu profesionālās meistarības pilnveidē, skolotāja darba pašnovērtējums. Empīriskā daļā tika veikta pedagogu aptauja “Pedagogu profesionālas pilnveidē“ Izvirzītā hipotēze tika pierādīta, izmantojot kvantitatīvās datu ieguves metodes. Pētījuma bāzi veido “X”, “Y” izglītības iestādes pedagogi. Lai noskaidrotu pedagogu motivāciju profesionālā pilnveidē, tika veikta 40 pedagogu anketēšana no “X”, “Y” izglītības iestādēm. Pētījuma datu analīzes gaitā tika konstatēti pedagogu faktori, apstākļi, kas motivē būt labam pedagogam un pilnveidot savu profesionālo darbību. Darbs sastāv no 55 lapām, 6 tabulām, 10 attēliem, 5. pielikumiem, 58 izmantotajiem informācijas avotiem. The title of bachelor thesis is "Professional development of teachers in educational institutions "X' and "Y". Level of education in schools and in the country as whole, depends on the activities made by teachers and the level of their professionalism. It is crucial that teachers would be motivated to increase their professional skills throughout their lifetime. The aim of this research is to explore teacher motivation in order to improve their professional skills and competences. In the theoretical part the author describes the professional development system for teachers, objectives and tasks, the concept of motivation improvement for teachers' professionalism, leadership improvements of professional skills for teachers, self-evaluation for teachers. The empirical part was carried out by a survey for teachers “Improving Teachers' Professionalism.” Thested hypothesis was proven using quantitative data acquisition methods. The basis for the study are teachers of educational institutions “X” and Y". In order to clarify teachers' motivation, the professional development was carried out in the questionnaire, in which 40 teachers took part from educational institutions “X” and “Y” . By conducted data from the research there were identified pedagogical factors, circumstances that motivated teachers to be a good educator and to improve their professional activity. The work consists of 55 pages, 6 tables, 10 pictures, 5 appendices, 59 sources of information.