• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komunikācijas prasmju pilnveide pusaudžiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-70330-Madelane-Gluskova_Ilze_im17036.pdf (1.712Mb)
Author
Madelāne-Gluškova, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba „Komunikācijas prasmju pilnveide pusaudžiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem” mērķis ir izpētīt saskarsmes un komunikācijas īpatnības pusaudžiem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem un to pilnveidošanas iespējas. Diplomdarba teorētiskajā daļā darba autore apskata un analizē zinātnisko literatūru par garīgās attīstības traucējumiem, komunikācijas procesu, par pusaudžu vecumposma attīstības īpatnībām un to komunikācijas veicināšanu. Praktiskajā daļā tika veikta vecāku anketēšana, skolēnu novērošana, pedagogu intervēšana un veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība komunikācijas prasmju pilnveidei. Izstrādājot diplomdarbu, autore nonāca pie secinājuma, ka mērķtiecīgs darbs un uz sadarbību vērstas mācību metodes pozitīvi ietekmē pusaudžu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem komunikācijas prasmes. Atslēgas vārdi: komunikācijas prasmes, pusaudžu vecumposms vidēji smagi un smagi garīgās attīstības traucējumiem, mācību metodes, pedagoģiskais process speciālajā izglītībā.
 
The goal of graduation paper “Improvement of Communication Skills for Adolescents with Medium and Severe Mental Disability” is to study interrelation and communication peculiarities for adolescents with medium and severe mental disability and to investigate possibilities of their development. In theoretical part of this graduation paper its author views and analyzes scientific literature on mental disabilities, communication process, developmental peculiarities of adolescence and advancement of communication. In practical part the author created questionnaires for parents, observed her pupils, interviewed teachers and completed a study on improvement of communication skills through a pedagogical experiment. Whilst working on her graduation paper, the author reached a conclusion, that purposeful work and teaching methods that concentrate on cooperation positively influence communication skills of adolescents with medium and severe mental disabilities. Keywords: communication skills, adolescence for people with medium and severe mental disability, teaching methods, pedagogical process in the field of special education.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47115
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV