Bērna eksternalizēto uzvedības traucējumu saistība ar bērna augšanu disfunkcionālā ģimenē
Author
Zarāne, Ilva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Strika, Evija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījumā tika aprakstīti disfunkcionālas ģimenes faktori un bērnu uzvedības problēmas. Mērķis bija noskaidrot vai pastāv saistība starp bērna uzvedības traucējumiem un disfunkcionālas ģimenes faktoriem. Pētījuma izlase: 36 bērni un 36 mātes. Tika izmantota bērnu un vecāku forma “Bērna uzvedības novērtēšanas aptaujai” (Achenbach, Rescola, 2001), tika adaptēta un izmantota “Ģimenes novērtēšanas aptauja” (Epstein, Baldwin, Bishop, 2005). Pētījumā tika konstatēta saistība komunikācijas un emocionālās iesaistīšanās dimensijām starp bērnu uzvedības problēmām, māšu grupā. Bērnu grupā, tika kostatēta saistība starp bērnu uzvedības problēmām (noteikumu pārkāpumiem, agresīvu uzvedību un uzvedības problēmām kopumā), ar komunikāciju, lomu, emocionālo atsaucības, emocionālās iesaistīšanās, uzvedības kontroles un vispārējās funkcionēšanas dimensijām. This research paper provides an overview of dysfunctional family factors in connection with child behavior problems. The aim was to find out if there is connection between child behavior problems and dysfunctional family. Study included: 36 children and 36 mothers. A parent and children form of “Child Behavior Checklist”(Achenbach, Rescola, 2001) was used, and adopted and used “Family Assessment Device”(Epstein, Baldwin, Bishop, 2005). This study found connection between communication and emotional involvement with child behavior problems, in mother group. In children group was found connection between child behavior problems (violating the rules, aggressive behavior and behavior problems all together) with communication, roles, emotional responsiveness, emotional involvement, behavior control and general family functioning dimensions.