Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorKuļiša, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:05:34Z
dc.date.available2019-06-30T01:05:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70404
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47125
dc.description.abstractDidaktisko spēļu izmantošana šņāceņu [ č, ž, š ] izrunas traucējumu korekcijā 5 – 6 gadus veciem bērniem Darba autore: Jeļena Kuļiša Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Ilze Vilka Diplomdarba mērķis: izpētīt didaktisko spēļu izmantošanas iespējas šņāceņu [ č, ž, š ] izrunas traucējumu korekcijā 5 – 6 gadus veciem bērniem. Diplomdarbā analizētas dažādu autoru atziņas par 5 – 6 gadus vecu bērnu psihofizisko, sociāli emocionālo attīstību, runas un valodas attīstību vecākajā pirmsskolas vecumā. Aplūkojot un analizējot autoru – S. Tūbeles (2002), I. Miltiņas (2005), I. Hadaņonokas, L. Hadaņonokas (2014), Т. Fiļičevas (Филичевa) un Т. Tumanovas (Тумановa) (2018) u.c. atziņas par skaņu izrunas traucējumiem, tiek sniegts teorētiskais apskats par šņāceņu izrunas traucējumu daudzveidību, izpausmēm, korekcijas metodēm (viena no tām – didaktiskās spēles). Lai pārbaudītu diplomdarba hipotēzi, ka šņāceņu [ č, ž, š ] izrunas traucējumu korekcija 5 – 6 gadus veciem bērniem norit sekmīgāk, ja logopēds ievēro bērnu individuālās attīstības īpatnības un logopēdijas nodarbībās izmanto mērķtiecīgi atlasītas didaktiskās spēles, empīriskajā daļā darba autore izmanto un praktiski pārbauda didaktiskās spēles, ievērojot katra bērna artikulācijas aparāta attīstību, fonemātiskās uztveres līmeni, kā arī skaņu izrunas traucējumu īpatnības. Apkopojot augstāk minēto, darba autore secina, ka diplomdarbā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Pētījumā izmantoto didaktisko spēļu ietvaros ir daļēji veikta bērnu šņāceņu [ č, ž, š ] skaņu izrunas korekcija. Pētījumā piedalījušies 15 bērni, no tiem 7 bērniem ir šņāceņu [ č, ž, š ] izrunas traucējumi. Pētījuma secinājumi liecina, ka ar didaktisko spēļu palīdzību ir ievērojami uzlabojumi bērnu šņāceņu skaņu precīzā izrunā. Darba struktūra: 63 lappuses, 8 tabulas, 16 attēli, 6 pielikumi un 53 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: 5 – 6 gadus veci bērni, didaktiskās spēles izmantošana, šņāceņu izrunas traucējumi.
dc.description.abstractPronunciation disorder correction for sibilants [ č, ž, š ] in 5-6-year-old children using by didactic games. Author of the paper: Jelena Kulisa /Jeļena Kuļiša/ Scientific supervisor: Mg. paed. Ilze Vilka The paper analyses the opinions of various authors on the physical, socio-emotional development of 5-6-year-old children, speech and language development in the latest preschool age. Upon dealing with and analysing opinions of the authors - S. Tubele (2002), I. Miltina (2005), I. Hadanonoka, L. Hadanonoka (2014), T. Filiceva (Филичевa) un T. Tumanova (Тумановa) (2018) etc., referring to sound pronunciation disorders, a theoretical review of the diversity, expression and correction methods (one of them – didactic games) of sibilant pronunciation disorders is given. In order to verify the hypothesis of the diploma paper that the correction of sibilant [ č, ž, š ] pronunciation disorders for 5-6-year-old children is more successful if a speech therapist observes the individual development peculiarities of children and uses purposefully selected didactic games at speech therapy classes, the author of the paper uses and practically tests didactic games, considering the development of each child's articulation apparatus, the level of phonemic perception as well as the peculiarities of sound pronunciation disorders. Structure of the paper: 63 pages, 8 tables, 16 images, 6 annexes and 53 literature sources. Aim of the diploma paper: to study the possibilities of using didactic games for the correction of sibilant [ č, ž, š ] pronunciation disorders for 5-6-year-old children. Summarizing the above, the author concludes that the hypothesis put forward in the diploma paper has been proven. In the framework of didactic games used in the study, the partial correction of pronunciation of the sounds [ č, ž, š ] has been made. 15 children have participated in the study, of which 7 children have sibilant [ č, ž, š] pronunciation disorders. The findings of the study show that there is a significant improvement in the children`s exact sibilant pronunciation due to didactic games. Key words: 5-6-year-old children, using by didactic games, disorder correction for sibilants.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subject5 – 6 gadus veci bērni
dc.subjectdidaktiskās spēles izmantošana
dc.subjectšņāceņu izrunas traucējumi
dc.subjectkorekcijas darbs
dc.titleDidaktisko spēļu izmantošana šņāceņu [ č, ž,š ] izrunas traucējumu korekcijā 5 – 6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativePronunciation disorder correction for sibilants [ č, ž, š ] in 5-6-year-old children using by didactic games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record