Zināšanu vadīšanas metožu pilnveidošana organizācijās
View/ Open
Author
Lando, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Vorončuka, Inesa
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Promocijas darbs ir izstrādāts Latvijas Universitātes Ekonomikas un Vadības fakultātē, Publiskās pārvaldes katedrā un Vadībzinību katedrā laikā no 1999. līdz 2012 gadam.
Promocijas darba pirmajā daļā sniegts vērtējums par vadības lomas maiņu uz zināšanām
balstītās ekonomikas veidošanas procesā, galvenokārt analizējot personālvadīšanas stratēģijas
maiņu un vadītāju un darbinieku lomu izmaiņas tajā.
Otrajā daļā ir sniegts zināšanas vadīšanas sistēmas organizāciju izvērtējums un tās
efektivitātes paaugstināšanas iespēju vērtējums. Rezultātā ir izstrādāta inovatīvo zināšanu
apgūšanas metožu sistēma.
Trešajā daļā ir sniegts vērtējums par autores izstrādātās inovatīvo mācību metožu
sistēmas izmantošanas iespējām dažādās organizācijās un ES projektu ietvaros, galvenokārt
akcentējot situāciju Latvijā.
Ceturtajā daļā ir sniegts vērtējums par zināšanu vadīšanas sistēmas organizāciju pilnveidi,
izmantojot autores piedāvātās inovatīvās mācību metodes zināšanu saņemšanas, apstrādes,
izmantošanas un nodošanas procesu intensifikācijai organizācijās. The Promotion Thesis of Irina Lando under the title Improvement of Knowledge Management System in Organisations was being developed at the Faculty of Economics and Management of the University of Latvia, at the Public Administration Department and the
Management Department in the time period from 1999 until 2012.
Part 1 of the Promotion Thesis provides the assessment of the change of a managerial role
in the process of formation of a knowledge-based economy mainly analysing the change of the
human resources management strategy and change of the role of managers and employees in it.
Part 2 reveals the organisations’ assessment of the knowledge management system as
well as provides the assessment of possibilities of improving its efficiency. As a result, a system
of innovative methods of knowledge acquisition was developed.
Part 3 presents the assessment of possibilities of use of the system of innovative methods
of teaching developed by the author in different organisations and within the framework of the
EU projects mainly emphasising the situation in Latvia.
Part 4 provides the assessment of improvement of the knowledge management system in
organisations using the innovative methods of teaching proposed by the author for identification
of the processes of knowledge acquisition, processing, use and transfer in organisations.