Sporta stundas mācību līdzekļu un metožu pielietošana skolēniem ar dzirdes traucējumiem
Автор
Magone, Kristīne Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma. Sporta stundas mācību līdzekļu un metožu pielietošana skolēniem ar dzirdes traucējumiem. Darba mērķis – noskaidrot, kādi līdzekļi un metodes tiek izmantotas sporta stundās skolēniem ar dzirdes traucējumiem. Pētījuma jautājums - kādus līdzekļus un metodes ieteicams lietot sporta stundā skolēniem ar dzirdes traucējumiem. Darbā tiek raksturoti dzirdes traucējumi, pusaudžu fiziskā attīstība, mācību izglītības standarti, mācību metodes un līdzekļi, saistot ar latviešu literāro zīmju valodu. Pētījuma ietvaros tika veikta intervija ar sporta skolotājiem divās skolās, skolēnu anketēšana un skolēnu un skolotāju vērošana sporta stundās . Darba gaitā autore secina, ka sporta skolotāji izmanto dažādas mācību metodes un līdzekļus, pielāgojot skolēna ar dzirdes traucējumiem spējām. Pētījums tika veikts Valmieras Gaujas krasta vidusskolas – attīstības centrā un Rīgas internātvidusskolas bērniem ar dzirdes traucējumiem. Research theme - use of teaching aids and methods for hearing impaired students. The aim of the work is to find out what kind of teaching aids and methods are used in sports lessons for students with hearing impairment. The question of the research is what kind of teaching aids and methods are recommended to be used in sports lessons for students with hearing impairment. The research reflects gained information on hearing impairment, sign language, education standards, physiological peculiarities of students with hearing impairments, physical development of adolescents, and teaching aids and methods. The research includes interviews with sports teachers in schools, student questionnaires and observation of teachers and students in sports lessons. In the course of the research, the author concludes that sports teachers use different methods and aids to adapt to student abilities and hearing impairment. The research was conducted at the Valmieras Gaujas Coast High School - Development Center and Riga Intermediate School for Children with Hearing Impairment. Keywords