• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aktīvās atpūtas tūrisma biznesa modelis

Thumbnail
View/Open
303-70427-Nazarko_Ija_in11016.pdf (1.558Mb)
Author
Nazarko, Ija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā pētījumā tiek aplūkoti jēdziena "biznesa modelis" konceptuālie aspekti. Tiek aplūkota sociālo mediju ietekme uz piedzīvojumu tūrismu biznesa modeļu inovāciju un klientu vadību. Darba mērķis ir raksturot piedzīvojuma tūrisma biznesa modeli, tā attīstības iespējas apakšnozares ietvaros, un pamatot sociālo mēdiju izmantošanu uzņēmuma komunikācijā. Darba ietvaros tiek veikts neatkarīgs pētījums, kas vērsts uz piedzīvojuma tūrisma pakalpojuma izmantošanu un patērētāju sociālo mēdiju uzvedības novērtējumu. Aktīvās atpūtas biznesa modelis darbā tiek raksturots kā B2C biznesa modelis, kura ietvaros piedāvājums klientam tiek komunicēts digitālajā vidē, bet pakalpojums tiek sniegts dabā, pieprasījuma radīšanai tiek izmantotas sociālo mēdiju platformas.
 
This study examines conceptual aspects of the term business model. The impact of social media on adventure tourism is examined in terms of business model innovation and client management. The aim of this study is to define an appropriate adventure tourism business model, identify its potential development, and justify the use of social media in business communication. Within the study an independent research is carried out to gain insight on consumer evaluation of adventure tourism services and consumer social media behaviour. The proposed adventure tourism business model is a B2C business model, in which the client relationship is maintained in a digital environment, while the service is provided outdoors, social media platforms are used to create demand.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47405
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV