Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vita
dc.contributor.authorZoltnere, Madara Evelīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:10:03Z
dc.date.available2019-06-30T01:10:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70819
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47569
dc.description.abstractPēdējās desmitgadēs ir ievērojami palielinājies bilingvālo un multilingvālo cilvēku daudzums, tādēļ kodu maiņas izmantošana ikdienas sarunās kļūst par normu. Lai atbilstu pašreizējām tendencēm, uzņēmumi ir pielāgojuši savas mārketinga stratēģijas un komunikācijas stilu. Darbā tiek pētītas kodu maiņas funckijas uzņēmumu sociālo tīklu ierakstos, par pamatu izmantojot Appel un Muysken (2005) funkciju iedalījumu. Pētījuma mērķis ir noskaidrot un analizēt kodu maiņas funkcijas. Darba teorētiskā daļa skaidro kodu maiņas leksiskos, gramatiskos un diskursa aspektus, kā arī aplūko iepriekšējos pētījumus par šo tēmu. pētījuma empīriskajā daļā tiek apkopoti un analizēti kodu maiņas piemēri uzņēmumu reklāmā no trīs sociālo mediju platformām Instagram, Facebook un Twitter. Darba rezultāti atklāj kāda veida uzņēmumi izmanto kodu maiņu, kā arī norāda uz divām visbiežāk izmantotajām funkcijām, kas ir pātiskās un direktīvas funkcijas, un to novietojumu teikumā.
dc.description.abstractAs the amount of bilingual and multilingual speakers has increased in the last decades, using code switching in a conversation is becoming conventional. As a result, business owners have adapted their marketing strategies and communication style to match the current tendencies. This particular research looks into the functions of code switching in corporate social media entries as it aims to determine and analyse these functions. Furthermore, the theoretical part of this research explains lexical, grammatical and discourse aspects of code switching as well as reviews previous researches on the topic. As for the empirical part of this research, case studies from three social media platforms Instagram, Facebook and Twitter were gathered and analyzed. The results identify the type of companies that use code switching, as well as, indicate the two most frequently used code switching functions, (phatic and directive) and their location within sentence.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectkodu maiņa
dc.subjectkodu maiņas funkcijas
dc.subjectlietišķā saziņa
dc.subjectsociālo mediju platformas
dc.subjecttēmturis
dc.titleKodu maiņas funkcijas lietišķajā saziņā
dc.title.alternativeFunctions of Code Switching in Business Communication
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record