Show simple item record

dc.contributor.advisorSkribanovska, Zane
dc.contributor.authorSauka, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:32Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70557
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48134
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums – Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana 1,6 – 2 gadīgiem bērniem vingrinājumos un rotaļās. Darba autore – Linda Sauka. Darba mērķis – Teorētiski un praktiski izzināt vingrinājumu un rotaļu izmantošanas iespējas pašapkalpošanās prasmju veicināšanai bērniem vecumā 1,6 – 2 gadi. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā darba autore apkopo dažādus literatūras avotus par pirmsskolas vecuma bērnu attīstību veseluma skatījumā, vecumā no 1,6 – 2 gadiem, analizē, ka jau agrā bērnībā darbaudzināšana sākas ar pašapkalpošanos un kultūrhigiēnisko iemaņu apguvi. Tika pētīti faktori, kuri ietekmē prasmju un attieksmes veidošanos pašapkalpošanās pilnveides procesā. Pašapkalpošanās tiek raksturota kā viens no darba veidiem, kas veicina patstāvību un ir sākums, lai bērni paši spētu apmierināt ikdienas personiskās vajadzības. Darba empīriskā daļa sastāv no novērošanas, pedagoģiskās izmēģinājuma darbības un pētījumā iegūtās matemātiskās datu apstrādes. Pētījumā laikā tika atspoguļotas bērnu prasmes un attieksme pret veicamajām darbībām un autores izvirzītajiem kritērijiem uzsākot pētījumu un pētījumu noslēdzot. Autore pētījumā laikā izmantoja M. Montesori un citu autoru izstrādātus, praktiskajā dzīvē noderīgus, vingrinājumus, kuri ir raksturīgi cilvēku ikdienas darbībai. Izzinot un pētījumā gaitā izmantojot atbilstošus vingrinājumus un rotaļas, darba autore secināja, ka tika veicinātas katra bērna pašapkalpošanās prasmes, uzlaboti prasmju līmeņi un attieksme pret veicamajiem darbiem. Pētījuma noslēgumā darba autore apstiprina sākotnēji izvirzīto pētījuma hipotēzi – bērnu pašapkalpošanās prasmes pilnveidosies sekmīgāk, ja pieaugušie pedagoģiski pamatoti izmantos vingrinājumus un rotaļas. Bakalaura darba apjoms sastāv no: 84 lappusēm, 14 attēliem, 13 tabulām, 61 literatūras un citu avotu saraksta, no tiem 6 literatūras avoti ir angļu valodā un 1 krievu valodā, 12 pielikumiem.
dc.description.abstractBachelor's title – Promoting self – service skills for 1,6 – 2 year old children in exercises and games. Author of the work – Linda Sauka. Objective of work – In theory and practical ways to explore the possibilities of exercise and playing to promote self – service skills in children aged 1,6 – 2. The work consists of theoretical and empirical parts. In the theoretical part, the author compiles a variety of literature sources on the development of children of pre – school age in a whole view, aged between 1,6 and 2, analyses that, in early childhood, mentoring starts with self – service and cultural hygiene skills. Factors that influence the development of skills and attitudes in the self – service development process have been studied. Self – service is described as one of the forms of work that promotes independence and is the beginning to enable children to meet their daily personal needs. The empirical part of the work consists of observation, pedagogical experimental activity and mathematical data processing resulting from the study. The study reflected children's skills and attitudes to the actions to be taken, and the author's perverted criteria started the study and concluded the study. In the course of the study, the author used, in practical life, exercises designed by M. Montesori and other authors that are typical of people's day – to – day activities. By learning and using appropriate exercises and games in the course of the study, the author concluded that the self – service skills of each child were promoted, skill levels improved and attitudes towards the jobs to be performed were improved. At the end of the study, the author confirms the initial proposed hypothesis of the study: self – service skills of children will develop more successfully if adults use teaching and playing rightly. The amount of bachelor's work consists of: 84 pages, 14 images, 13 tables, 61 lists of literature and other sources, of which 6 sources of literature are in english and 1 in russian, 12 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērnu attīstība
dc.subjectpašapkalpošanās
dc.subjectprasmes
dc.subjectattieksme
dc.subjectpatstāvība
dc.titlePašapkalpošanās prasmju sekmēšana 1,6-2 gadīgiem bērniem vingrinājumos un rotaļās
dc.title.alternativePromoting self - service skills for 1,6-2 year old children in exercises and games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record