Hiperteksts kā studentu patstāvīgas mācīšanās pilnveides līdzeklis profesionālās angļu valodas apguvē
View/ Open
Author
Gode, Ina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Promocijas darbs ir veltīts hipertekstam kā studentu patstāvīgas mācīšanās pilnveides līdzeklim, kas palīdz studentam patstāvīgi apgūt un veidot profesionālās zināšanas angļu valodā. Darbā hiperteksta modelis izveidots, pamatojoties uz teorētiskiem pētījumiem un hiperteksta modelēšanas principiem, kas balstās uz lineāra teksta informācijas strukturēšanu, saglabājot autentiska teksta būtību. Izstrādātā mezglu un hipersaišu sistēma paredz kā studentu valodas kompetences attīstību, tā arī priekšmetiskās kompetences attīstību un pilnveidi. Tas atvieglina jēdzienu konceptualizēšanu un sistematizēšanu. Promocijas darba struktūru veido ievads, trīs daļas, nobeigums, literatūras saraksts un 11 pielikumi. Kopumā analizēti 340 literatūras avoti latviešu, angļu un krievu valodā. Teorētisko un praktisko atziņu rezultāti ir attēloti 28 tabulās un 43 attēlos. Research is devoted to hypertext, which can serve as a means for the facilitation of
independent acquisition and development of professional knowledge by students. The
hypertext model was elaborated on the basis of theoretical research and the principles
of hypertext modeling, based on the structuring of linear text information, while
preserving the essence of the authentic text. Especial set of nodes and hyperlinks
provides students’ linguistic and professional competence.
The structure of Ph.D. thesis: introduction, three parts and conclusion, bibliography
and 10 appendices. In total, there were 340 bibliographical items in Latvian, English
and Russian analyzed. The results of theoretical and practical investigation are
presented in 27 tables and 44 figures.
Key words: hypertext, structural components of independent studies, linear text
information structuring, hypertext model.