Show simple item record

dc.contributor.advisorSkribanovska, Zane
dc.contributor.authorMozaļevska, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:41Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71133
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48151
dc.description.abstractBakalaura darba autore – Inese Mozaļevska. Bakalaura darba temats – „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu labestīgu savstarpējo attiecību veicināšana lomu rotaļās”. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski vērtēt labestīgu savstarpējo attiecību sekmēšanas iespējas rotaļās vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Teorētiskajā daļā autore apskata literatūru no viedokļa, kā ar lomu rotaļu palīdzību vidējā pirmsskolas vecuma bērniem tiek attīstītas saskarsmes prasmes un veicinātas labestīgas savstarpējās attiecības. Tiek analizēta saskarsmes būtība; vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturīgās iezīmes; sniegta rotaļu analīze problēmas kontekstā, proti, rotaļu būtība, to veidi un funkcijas, bērnu sadarbības veidi rotaļās; kā arī analizēta skolotāja loma labestīgas saskarsmes veicināšanā. Visbiežāk satura izklāstam izmantotas V. Romenkovas (2008), A. Ļubļinskas (1979), I. Kona (1983), G. Svences (1999), D. Dzinteres (2007), R. Bošas (1997), I. Stangaines (2007), K. Smitas (1998), L. Strikas (1998) u.c. autoru teorētiskās atziņas. Empīriskajā daļā veikts pētījums par labestīgu savstarpējo attiecību sekmēšanas iespējām bērnu rotaļās, izmantojot tādas metodes kā bērna novērošana dienas ritā, pedagoģiskā darbība, pārrunas ar bērniem un pētījumu datu matemātiskā apstrāde. Tika noteikts bērnu grupas savstarpējo attiecību prasmju līmenis pētījuma sākumā, veikta bērnu savstarpējo attiecību analīze rotaļu grupās un izvērtēta skolotāja tieša un netieša iesaistīšanās rotaļu norisē. Skatot rezultātu analīzi dinamikā, secināts, ka lomu rotaļu ietekmē un skolotājas pedagoģiskās darbības rezultātā palielinājies to bērnu skaits, kas prot veidot labestīgas savstarpējās attiecības. Pētījuma bāze – Rīgas X pirmsskolas izglītības iestāde, pētījumā piedalās 13 vidējā pirmsskolas vecuma bērni. Pētījums ilgst no 2018. gada oktobra līdz 2019. gada aprīlim. Darba apjoms ir 67 lappuses, tas sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem un 88 literatūras vienībām, no tām 22 angļu valodā, 3 krievu valodā. Bakalaura darbā ir 4 tabulas un 4 attēli, kā arī 2 pielikumi. Atslēgas vārdi – kā saskarsme, socializācija, labestīgas savstarpējās attiecības, lomu rotaļas, vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība veselumā.
dc.description.abstractAuthor of Bachelor's thesis – Inese Mozaļevska. Title of bachelor's thesis – “Average pre–school age children good–natured mutual relationship cultivation with role–play”. The aim of the thesis is to evaluate theoretically and practically the good–natured mutual relationships for average pre–school age children while role–playing. In the theoretical part of the document, the author examines literature to find out what significant role is for roleplaying to improve communication skills for middle–aged pre–school children and promote good mutual relations between children while playing roleplays. In this thesis, the essence of communication was analyzed; characteristic development of average pre–school child was observed; analysis was made for child games in the context of the problem, namely the nature of the game, their types and functions, the forms of children's cooperation in the games; as well as the role of the teacher in promoting good communication. The most often used quotes and theoretical findings are from authors: V. Romenkova (2008), A. Lublinska (1979), I. Kona (1983), G. Svence (1999), D. Dzintere (2007), R. Bosa (1997), I. Stangaine ( 2007), K. Smita (1998), L. Strika (1998), etc. In the empirical part of this document, a study has been carried out on the possibilities of promoting good mutual relations in children's play using methods such as child observation in the daytime, pedagogical activities, discussions with children and mathematical processing of research data. The level of intercultural mutual skills of the children group was determined at the beginning of the study, also the analysis was made based on children's mutual relations in playgroups and the direct and indirect involvement of the teacher in the play process was evaluated. The roleplaying and the pedagogical activity of the teacher has increased the number of children who are able to form a good mutual relationship between others and this conclusion was made by analyzing the results. Base of research – Riga X pre–school educational institution, 13 middle–aged children of pre–school age participated in the research. The study was started on 2018 of October and ended on 2019 of April. The total volume of this document is 67 pages, it consists of introduction part, two main parts, conclusion part and 88 literature units, 22 of them are in english and 3 in russian language. There are 4 tables, 4 pictures and 2 attachments in this document. Key word – such as interaction, socialization, good natured relationship, role play and integrous development of middle aged children, are used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectsocializācija
dc.subjectlabestīgas savstarpējās attiecības
dc.subjectlomu rotaļas
dc.subjectvidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība veselumā
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu labestīgu savstarpējo attiecību veicināšana lomu rotaļās
dc.title.alternativeAverage pre-school age children good-natured mutual relationship cultivation with role play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record