Pirmsskolas lietu vide adaptācijas procesa veicināšanai vecumā no 2 līdz 3 gadiem
Autor
Musina, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba nosaukums: Pirmsskolas lietu vide bērnu adaptācijas procesa veicināšanai vecumā no 2 līdz 3 gadiem. Diplomdarba pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt, kā lietu vide bērniem palīdz adaptēties pirmsskolas izglītības iestādēs. Darba teorētiskajā daļā tika meklētas un analizētas dažādu autoru atziņas par adaptācijas procesa būtību, vecumposma raksturojumu, kā arī lietu vides nozīmība adaptācijas procesā. Tika veikts aptaujas pētījums par lietu vides nozīmi bērnu adaptācijai pirmsskolā. Dati tika iegūti anketējot vecākus un pedagogus. Pētījumā tika izstrādāti priekšlikumi pirmsskolas izglītības iestādes lietu vides pilnveidošanai. Pētījumā tika noskaidrots, ka lietu vide ietekmē adaptācijas procesu pirmsskolā, ja lietu vide tiek organizēta atbilstoši vecumposma īpatnībām, bērnu interesēm, kā arī tiek ņemtas vērā bērnu individuālās īpatnības. Darba apjoms: Diplomdarbs sastāv no 57 lapām, ievada, 3 nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 29 vienībām, 2 pielikumiem. The title of Diploma Paper is „Pre-school Environment to Facilitate Children’s Adaptation Process at the Age from 2 to 3 Years”. The aim of the research is explore theoretically and practically how the environment can help children to adapt at the pre-school education institutions. The theoretical research of the Paper deals with the viewpoints of different authors on the adaptation process, the characteristics of the age group, and the role of the environment in the adaptation process. A survey was carried to find out the significance of the environment on children’s adaptation process at the pre-school. The data were obtained by the questionnaires to parents and teachers. The proposals for improving the environment facilities of preschool education institutions were developed. It was found out that the environment facilities influence the adaptation process of children in pre-school if the environment facilities are organized appropriately of the age group, by the children’s interests, as well as the individual characteristics of the children are taken into account. The Diploma Paper consists of 57 pages, introduction, 3 chapters, conclusions and a list of 28 literature sources, 2 attachments.