Angļu valodas skolotāju uzskati par skolotāja darbu un karjeru
Author
Zeltiņa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir izpētīt angļu valodas skolotāju priekšstatus par skolotāja darbu un karjeru, lai veicinātu izpratni par angļu valodas skolotāju karjeras attīstību. Maģistra darba aktualitāti nosaka tas, ka Latvijas skolās trūkst angļu valodas skolotāju. Daudzi angļu valodas skolotāji izvēlas sekot dažādiem karjeras ceļiem. Tika konstatēta nepieciešamība izpētīt faktorus, kas nosaka viņu karjeras izvēli, lai skaidrotu angļu valodas skolotāju trūkumu skolās. Naratīvais pētījums ir izvēlēts kā pētījuma metode, lai, atstāstot stāstus, izzinātu praktizējošo un nepraktizējošo skolotāju dzīves pieredzi un sniegtu ieskatu angļu valodas skolotāju izpratnē par skolotāja darbu un karjeru. Datu vākšanas metodes ietver anketu, telefonintervijas, naratīvās intervijas, biogrāfisko dokumentu analīzi un kontentanalīzi. Rezultātā izdarīti secinājumi par faktoriem, kas ietekmē angļu valodas skolotāju atbirumu. The aim of the Master’s Paper is to explore English teachers' perceptions of teacher's work and career in order to contribute to the understanding of English teachers’ career development. The topicality of the MA Paper is predetermined by the fact that there is a shortage of English teachers in schools of Latvia. Many English teachers choose to follow different career paths. The need to explore the factors determining English teachers’ career choices emerged in order to explain the shortage of English teachers. Narrative research design has been chosen for the study to explore the lived experiences of practising and non-practising teachers by retelling stories in order to provide insights into the English teachers’ perceptions of teacher’s work and career. Data collection methods include a questionnaire, telephone interview, narrative interview, biographical document analysis and content analysis. As the result, conclusions are made on the factors influencing the attrition of English teachers.