Klases projektos balstīta mācīšanās skolēnu komunikācijas prasmju uzlabošanai 8. klasē
Author
Salmane, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā diplomdarbā tā autors pēta projektos balstītu mācīšanos kā skolēnu orālo komunikācijas prasmju uzlabošanas metodi. Šīs prasmes skolēniem nepieciešamas, jo 9. klases noslēgumā viņiem jākārto valsts eksāmens, kura vērtēšanas kritērijos iekļautas komunikācijas prasmes. Pētījumā laikā tika izmantots gadījuma pētījums, kurš koncentrējās uz divām 8. klašu grupām. Pirms un pēc gadījuma pētījuma skolēni aizpildīja aptaujas, kuras, kopā ar aizpildītajām pašrefleksijām atklāja, ka skolēnuprāt, projekta laikā uzlabojās gan viņu komunikācijas, gan grupu darba organizēšanas prasmes. Novērojums, kopā ar summatīvo vērtējumu, parādīja, ka skolēni ir vairāk motivēti aktīvi komunicēt diskusijās un uzdevumoes, kuros nepieciešams paplašināti paust savu viedokli. In the Diploma Paper the author examines the implementation of project-based learning in order to promote students’ oral communication skills as students have to take an examination in Form 9 that includes communication in assessment criteria. During the research a case study focusing on two Forms 8 was carried out. Before and after the case study students were given a questionnaire that, together with self-reflections, showed that students believed that their communication and group management skills in particular have improved. Observation together with summative assessment demonstrated that students are more motivated to actively communicate during discussions and activities that provide opportunities for extensive exchange of opinions.