Show simple item record

dc.contributor.advisorMencis, Jānis
dc.contributor.authorKairišs, Jānis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:05:26Z
dc.date.available2019-07-04T01:05:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71957
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48246
dc.description.abstractUzdevumi ar parametru skolēniem sagādā grūtības, jo šo uzdevumu veikšanai nepieciešamas prasmes analizēt, pielietot kritisko domāšanu un pamatot. Klasē matemātikas mācību sasniegumi ir vidēji, tādēļ skolotāji bieži vien izvēlas šo tēmu apskatīt nedaudz vai neapskatīt vispār, līdz ar to skolēniem temats jāapgūst patstāvīgi. Lai uzlabotu skolēnu prasmes uzdevumos ar parametru, autors izvirzīja mērķi - izstrādāt palīgmateriālu kā patstāvīgās mācīšanās palīgu vidusskolēniem uzdevumos ar parametru un noteikt tā ietekmi uz skolēnu prasmēm atrisināt uzdevumus ar parametru. Teorētiskajā daļā autors veica literatūras un avotu analīzi par patstāvīgo mācīšanos un vienādojumu un nevienādību atrisināšanu uzdevumos ar parametru. Palīgmateriālā iekļauti lineāru vienādojumu, kvadrātvienādojumu, lineāru nevienādību un kvadrātnevienādību uzdevumi ar parametru un to atrisinājumi pa soļiem. Lai skolēni varētu salīdzināt iegūtos atrisinājumus, palīgmateriāla noslēgumā paskaidrota interneta vietnes “Funkcijas grafiku pētīšana” lietošana. Tika veikta mācību materiāla aprobācija skolā. Skolēnu prasmes pēc izstrādātā palīgmateriāla izmantošanas uzdevumos ar parametru uzlabojās minimāli, taču skolēni atzina, ka nepieciešams vairāk laika, lai iedziļinātos tematā un to apgūtu. Skolēni novērtēja, ka palīgmateriālā var atrast atbildes uz jautājumiem, kas rodas, risinot uzdevumus, kā arī ir vienkārši palīgmateriālā atrast nepieciešamo informāciju.
dc.description.abstractTasks with a parameter for students is difficult because they need skills as analyzation, critical thinking and argue his or her opinion. In the classroom, math achievements are average, so teachers often choose to look at this topic a little or not at all, so they have to study the subject independently. In order to improve the skills of pupils in tasks with a parameter, the author set the aim of developing a learning material as an independent learning assistant for secondary students in tasks with a parameter and determining its impact on the skills of pupils to resolve tasks with a parameter. In the theoretical part, the author analysed literature and sources on self-learning and resolving equations and inequalities in tasks with a parameter. The learning material includes the tasks of linear equations, quadratic equations, linear inequalities and quadratic inequalities with a parameter and their solution step by step. For students to compare the solutions author explains the use of the “Graphical Function Explorer” website. In the end of research study material was approved at school. The skills of students after the use of the developed material in the tasks with the parameter improved a little bit, but the pupils acknowledged that more time was needed to understand the topic and learn it deeply. Students said that answers can be found in the learning material to the questions that arise while dealing with tasks, and it is easy to find the necessary information in the learning material.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectuzdevumi ar parametru
dc.subjectpatstāvīga mācīšanās
dc.subjectvienādojumi un nevienādības
dc.subjectpalīgmateriāls
dc.titlePatstāvīgās mācīšanās palīgmateriāls vidusskolēniem uzdevumos ar parametru
dc.title.alternativeMaterial for high school students for independent learning in tasks with parameter
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record