Show simple item record

dc.contributor.advisorŅikišins, Jurijs
dc.contributor.authorAvotiņa, Lelde
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:10:17Z
dc.date.available2019-07-04T01:10:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71185
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48786
dc.description.abstractMaģistra darba „Sociālo mediju lietojums un apmierinājums ar tiem kā sociālā kapitāla faktori: Facebook un Linkedin piemērs” mērķis ir novērtēt sociālo mediju lietojuma un vajadzību apmierinājuma tajos ietekmi uz sociālo kapitālu. Darbā tiek aprakstīts sociālo mediju jēdziens, aplūkotas sociālā kapitāla teorijas, kā arī noskaidrotas lietojuma un apmierinājuma teorijas pamatnostādnes, un apskatīti pētījumi, kādi ir veikti minētajās jomās. Empīriskajā daļā tiek veikta reprezentatīva Latvijas interneta lietotāju aptauja, lai noskaidrotu, kādi lietojuma un apmierinājuma faktori ir svarīgākie Facebook un LinkedIn lietotāju vidū, kā arī, lai noskaidrotu šo faktoru saistību ar vienojošo un saliedējošo sociālo kapitālu. Veiktā datu analīze ļauj secināt, ka sociālo mediju lietojuma un apmierinājuma faktoriem ir nozīmīga ietekme uz sociālo kapitālu kopumā, tomēr, lietojuma faktoriem šī ietekme nav tik viennozīmīga. Kā arī, faktoru ietekme uz sociālo kapitālu ir atkarīga no paša sociāla medija mērķa attiecībā pret tā lietojumu.
dc.description.abstractThe aim of master thesis „Uses and gratifications on social media as factors of social capital: Facebook and LinkedIn example(s)” is to evaluate the impact of uses and gratifications factors in social media on social capital. Thesis describes the concept of social media, discusses social capital theories, as well as the guidelines of uses and gratifications theory and examines the previous researches carried out in these areas. In the empirical part, a representative survey of Latvian internet users is conducted to find out which uses and gratifications factors are most important amongst Facebook and LinkedIn users and to analyze how these factors impact bridging and bonding social capital. The analysis of data shows that the uses and gratifications factors of social media have a significant impact on social capital. However, the impact of usage factors is not as strong as for gratification factors. Also, the impact of factors on social media depends on the aim which social media carry to its users.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocioloģija
dc.subjectsociālais kapitāls
dc.subjectvienojošais un saliedējošais sociālais kapitāls
dc.subjectlietojuma un apmierinājuma teorija
dc.subjectsociālie mediji
dc.titleSociālo mediju lietojums un apmierinājums ar tiem kā sociālā kapitāla faktori: Facebook un LinkedIn piemērs
dc.title.alternativeUses and gratifications on social media as factors of social capital: Facebook and LinkedIn example(s)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record