9.-12. klašu skolēnu pieredze un izpratne saskaroties ar sponsorēta satura jeb influenceru veidotiem ziņojumiem sociālajā tīklā Instagram
Author
Vārtukapteine, Liene Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “9.–12. klašu skolēnu pieredze un izpratne saskaroties ar sponsorēta satura jeb influenceru veidotiem ziņojumiem sociālajā tīklā Instagram” ir izstrādāts ar mērķi noskaidrot vidusskolas vecuma jauniešu spējas atšķirt komerciāla rakstura sponsorētus ziņojumus no cita veida satura platformā Instagram. Pētījuma teorētisko bāzi veidos teorētisks un terminoloģisks apskats par sociālajiem un jaunajiem medijiem, reklāmu un sponsorētu saturu, medijpratību un kritisko domāšanu. Pētījuma veikšanai darba autore izmantos divas pētnieciskās metodes – daļēji strukturēto interviju un aptauju. Darba noslēgumā tiks veikts iegūto datu kopsavilkums un izdarīti secinājumi. Galvenie secinājumi: vidusskolas vecuma jaunieši spēj atšķirt un atpazīt sponsorēta satura ziņojumus no cita veida satura ziņojumiem Instagram publicētajos influenceru vēstījumos. Atslēgvārdi: jaunieši, sponsorēts saturs, Instagram, prasmes, sociālie mediji. The aim of the bachelor thesis “Experience and perception of 9–12 grade students using sponsored or influencers' created content in social media Instagram” is to find out high school age students’ ability to distinguish between sponsored or influencer's created content and other content on the Instagram platform. The theoretical basis of the research is the theory and terminology review of social and new media, commercials and sponsored content, media literacy and critical thinking. The author uses two research methods at the practical part: semi – structured interviews and survey. The research data will be summarized and conclusions developed. The main conclusions: high school age students are able to distinguish between sponsored or influencer's created content and other content on social media Instagram. Key words: students, sponsored content, Instagram, abilities, social media