• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Krievijas ietekmes operāciju sociālajos medijos atturēšanas pieejas un to iedarbība priekšvēlēšanu periodā

Thumbnail
View/Open
309-71806-Berzins_Gatis_gb17027.pdf (2.440Mb)
Author
Bērziņš, Gatis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rostoks, Toms
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā “Krievijas ietekmes operāciju sociālajos medijos atturēšanas pieejas un to iedarbība priekšvēlēšanu periodā” ir identificētas ASV un Vācijas īstenotās atturošās darbības, kas vērstas pret Krievijas ietekmes operācijām sociālajos medijos, un novērtēta ietekmes operāciju intensitāte pēc atturošajām darbībām, kategorizējot darbības atturēšanas pieejās. Ietekmes operāciju intensitāte ir noteikta, veicot kvantitatīvu Twitter ierakstu un Facebook reklāmu pirkumu skaita analīzi. Analizētie sociālo mediju ieraksti un reklāmas ir saistīti ar Krievijas Interneta pētījumu aģentūru. Pētījuma ir secināts, ka Krievijas ietekmes operāciju sociālajos medijos intensitāte nav sistemātiski un nozīmīgi mazinājusies pēc ASV un Vācijas īstenotajām atturošajām darbībām, neskatoties uz izmantoto atturēšanas pieeju.
 
The Master’s thesis “Russian Social Media Influence Operation Deterrence Approaches and Their Effectiveness in the Pre-Election Period” identified activities that the U.S.A. and Germany used to deter Russian social media influence operations and assessed the intensity of influence operations after the deterring activities which were categorized by deterrence approaches. The intensity of influence operations was determined by quantitatively analyzing number of Twitter posts and Facebook ad purchases. The social media posts and ads that were analyzed are linked to Russia's Internet Research Agency. The study concluded that the intensity of Russian social media influence operations has not systematically and significantly declined after the deterring activities that the U.S.A. and Germany used regardless of deterrence approach applied.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48821
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4292]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV