Bērnu izziņas intereses veicināšanas paņēmieni brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā
Author
Dimpere, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Evija Dimpere Darba nosaukums: Bērnu izziņas intereses veicināšanas paņēmieni brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba mērķis: Izzināt bērnu izziņas intereses veicināšanas paņēmienus brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba saturs: Pirmajā nodaļā sniegts vispārīgs teorētisks ieskats par brīvdas pedagoģijas jēdzienu. Veikta literatūras analīze par dabas pozitīvo ietekmi bērnu attīstībā. Par pirmsskolas pedagoga nozīmi āra nodarbībās. Otrajā nodaļā veikta vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarību analīze. Trešajā nodaļā apskatīti dažādi bērnu izziņas intereses veicināšanas paņēmieni. Ceturtajā nodaļā aprakstīta pētījuma gaita un analīze. Pētījuma aktualitāte: Mūsdienās pat pirmsskolas vecuma bērni ir ierauti aizraujošajā tehnoloģiju pasaulē. Tikmēr dabā nepārtraukti notiek dažādi procesi, kas bērniem būtu jāiepazīst un jāizpēta. Bieži vien šiem procesiem netiek pievērsta pienācīga uzmanība, tāpēc nepietiekami tiek veicināta bērnu izziņas interese un pētnieciskās prasmes. Tieši tāpēc autore izvēlējās tuvāk pētīt metodes, ar kurām rosināt bērnu izziņas interesi. Pētījuma metodes: Intervijas ar pirmsskolas izglītības pedagogiem, izveidota un realizēta brīvdabas pedagoģiskā izmēģinājumprogramma “Meklējam pavasari dabā”, bērnu tiešā novērošana vadot nodarbības. Darba apjoms: 84.lpp., 10 tabulas, 45 literatūras avoti, 1 pielikums. Atslēgas vārdi: brīvdabas pedagoģija, izziņas interese, aktivitātes dabā, vecākais pirmsskolas vecums. Author of the paper: Evija Dimpere Title of paper: Children’s cognitive interests promoting techniques in outdoor pedagogy at the oldest preschool age. Aim of the study: Find out ways to promote children's cognitive interests in outdoor pedagogy at the oldest preschool age. Contents of the paper: The first chapter provides a general theoretical insight into the concept of outdoor pedagogy. Literature analysis about the positive impact of nature in children's development. Analysed the role of pre-school teacher in outdoor activities. The second chapter focuses on the oldest preschool child development regularities analysis. The third chapter discusses different ways of promoting the cognitive interest of children. The fourth chapter describes the course of the study and analysis. Research actuality: Nowadays, even pre-school children are embroiled in an exciting technology world. Meanwhile, different processes are constantly taking place in nature that children should learn and explore. Often, these processes are not given proper attention, so the interest of cognition and research skills of children is not properly promoted. That is why the author chose to study more closely the methods that encourage the cognitive interest of children. Research methods: Interviews with preschool teachers, created and realized outdoor pedagogical pilot program "Looking for Spring in Nature", direct observation of children by conducting classes. Amount of work: 84 pages, 10 tables, 45 literature sources, 1 annexe. Keywords: outdoor education, cognitive interest, outdoor activities, 6 to 7-year-old preschool children.