Show simple item record

dc.contributor.advisorBaranova, Sanita
dc.contributor.authorKirmane, Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-28T02:01:48Z
dc.date.available2019-12-28T02:01:48Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73153
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49115
dc.description.abstractSkolotāju prasības, pienākumi, atbildība un standarti ir ļoti augsti, tomēr šobrīd nav sabalansēti ar skolotāju atalgojumu un iespējamām papildus piemaksām. Bez papildus uzmundrinājuma un motivācijas skolotāji visbiežāk cieš no izdegšanas sindroma un vēl vairākām negatīvām sekām. Tādēļ maģistra darba autore ir izpētījusi, ka atzinība kā motivācijas metode var ietekmēt skolotāja motivācijas uzlabošanu un veiktspēju. Tika apkopoti vairāki literatūras avoti, par motivācijas, veiktspējas un atzinības būtību, nepieciešamību, priekšrocībām un veidiem. Tika piedāvāts iepazīties ar statistikas datiem par motivācijas un atzinības ietekmi uz skolotāja veiktspēju. Pētījuma metode ir gadījuma izpēte, kas iekļauj sevī 95. vidusskolas skolotājiem izdalītās aptaujas anketas un interviju ar skolas direktoru. Tika konstatēts, ka ar atzinības palīdzību var ļoti efektīvi un ilglaicīgi uzturēt skolotāju motivāciju. Arī tas, ka skolotāju profesija ir unikāla, ar dažādām iespējamām atzinības izteikšanas variācijām. Atzinību var izteikt ne tikai skolēni, bet arī viņu vecāki, skolas absolventi, kolēģi, kā arī skolas administrācija. Tomēr ļoti izplatīta motivācijas metode ir pašmotivēšana. Redzot sasniegumus, pārvarot grūtības, skolotāji lepojas ar sevi, ar gandarījumu apzinoties sava darba rezultātus. Šo diplomdarbu var izmantot kā vadlīnijas skolas direktoriem, lai izprastu atzinības metodes būtību, nepieciešamību un efektivitāti, un stimulētu skolotāju veiktspēju. Papildus maģistra darbā tiek piedāvāta izstrādāta motivācijas sistēma, ko direktors varētu ieviest savā skolā un uzlabot skolotāju motivāciju un veiktspēju.
dc.description.abstractThe demands, duties, responsibilities and standards of teachers are very high, but at the moment they are not balanced with teachers' salaries and extra bonuses. Without additional exhilaration and motivation, teachers experience the most common consequences: burnout syndrome, which has several negative consequences. Therefore, the author of a Master's paper has explored how the usage of a recognition as a motivation method can impact the improvement of the teachers’ motivation and performance. Several sources of literature were compiled on the nature, necessity, benefits, and ways of motivation, performance, and recognition. Statistics on the impact of motivation and recognition on teacher recognition were also provided. The research carried out in Riga Secondary School №95 and the method is a case study that involves the questionnaires to teachers and the interview school director. It was determined that It has been found that recognition can be a very effective and lasting way of keeping teachers motivated. It was also concluded that the teachers’ profession is unique with possible variations of getting the recognition. Not only the students but also their parents can express their appreciation. Teachers can also receive recognition from school graduates, colleagues, and school administrators. However, self-recognition is a very common method among teachers. Seeing achievements, overcoming difficulties, teachers are proud of themselves, being aware that it is the result of their work. This Paper can be used as a guideline for other school directors, to understand the nature, necessity, effectiveness and impact of the recognition method on teacher performance In addition, the Master Paper suggests a developed motivation system that the school directors could implement in their school and improve teacher motivation and performance.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectmotivācijas metodes
dc.subjectatzinība
dc.subjectskolotāju veiktspēja
dc.subjectietekme
dc.subjectefektivitāte
dc.titleAtzinības, kā motivācijas veida, ietekme uz skolotāja veiktspēju
dc.title.alternativeRecognition as a way of motivation effects on teacher performance
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record