Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indra
dc.contributor.authorFeldmane, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-28T02:01:52Z
dc.date.available2019-12-28T02:01:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73158
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49120
dc.description.abstractMaģistra darba “Labās prakses piemēri jauno skolotāju ievadīšanai darbā” mērķis ir izzināt, kā notiek jauno skolotāju ievadīšana darbā, un kādi labās prakses piemēri tiek īstenoti Latvijā. Darba aktualitāte ir pamatojama ar to, ka Latvijā līdz šim nav veikts pētījums par labās prakses piemēriem jauno skolotāju ievadīšanai darbā, līdz ar to šis pētījums ir aktuāls. Maģistra darbā tiek aplūkoti adaptācijas posmi, caur kuriem iziet jaunie skolotāji, galvenās problēmas, valsts un pašvaldību atbalsts jaunajiem skolotājiem. Uzsākot darba gaitas jaunie pedagogi saskaras ar vairākām problēmām – pieredzes trūkumu darbā ar izglītojamajiem, negatīvu vadības un kolēģu attieksmi, darba režīmu, informācijas trūkumu. Ievadīšana darbā ir veiksmīga, ja darbs nerada skolotājam spriedzi, rīcība atbilst amata aprakstam, skolēni/vecāki ciena skolotāju un ir apmierināti ar jaunā profesionāļa darbu. Pētnieciskajā daļā izmantota aptaujas metode. Dati tika iegūti anketējot 107 izglītības iestāžu skolotājus, 70 izglītības iestāžu vadītājus. Tika organizēta strukturēta intervija ar 2 izglītības iestāžu vadītājiem ar mērķi noskaidrot, kādas ir galvenās problēmas, ar kurām sastopas jaunie skolotāji, un sniegto atbalstu. Lai veicinātu jauno skolotāju noturību izglītības iestādē ir svarīgs atbalsts. Tas var būt no pašvaldības puses, kā arī konkrētajā izglītības iestādē, piemēram, var tikt piešķirts mentors – “cilvēks, kurš palīdz apgūt profesiju”; stundu vērošana– ar mērķi dot padomu, ja tāds ir nepieciešams; adaptācijas laiks, kas sakrīt ar pārbaudes laiku; dažādi kolektīva saliedēšanas pasākumi; atbalsts no skolas vadības puses.
dc.description.abstractThe Aim of the Master's thesis “Good Practice Examples of New Teacher Instruction” and the study of how the new teacher introductions are ongoing and what are the good practices that are being implemented in Latvia. The Master's Thesis deals with the stages of adaptation through which novice teachers pass, the main problems, the state and municipal support for young teachers. When starting their career, young teachers face several problems – lack of experience working with students, negative attitude of management and colleagues, work load, lack of information. Induction is successful if the job is not stressful for the teacher, the job corresponds to the job description, the pupils and parents respect the teacher and are satisfied with the job of the newly – qualified professional. The survey was used as a research method. The data were obtained by the questionnaires of 107 teachers of educational institutions and managers of 70 educational institutions. A structured interview was conducted with 2 heads of educational institutions to find out the main problems faced by novice teachers and the support provided. Support is important to promote the resilience of young teachers in education. This can be done by the municipality or within the educational institution, for example, a mentor can be awarded,; lesson observation – with a view to get advice where necessary; adaptation time coinciding with the trial period; various teambuilding activities measures; support from the school management.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectjaunie skolotāji
dc.subjectatbalsts
dc.subjectadaptācija
dc.subjectproblēmas- risinājumi
dc.titleLabās prakses piemēri jauno skolotāju ievadīšanai darbā
dc.title.alternativeGood Practice Examples of New Teacher Instruction
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record