Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorPluģe, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:02:59Z
dc.date.available2019-12-31T02:02:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other73206
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49202
dc.description.abstractBakalaura darba autore Līga Pluģe, nosaukums “Jaunākā skolas vecuma bērnu uzmanības sekmēšana mācību procesā”. Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pamatot jaunākā skolas vecuma bērnu uzmanības attīstības iespējas, izmantojot dažādus pedagoģiskos paņēmienus. Pētījuma izstrādes gaita un rezultāti ir izklāstīti 2 nodaļās. Darba pirmajā nodaļā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra pētāmās problēmas aspektā. Ir apkopota informācija par uzmanību, tās klasifikāciju, īpašībām, ietekmējošajiem faktoriem un nozīmi bērna attīstībā. Tiek atklāts uzmanības attīstības un tās sekmēšanas nozīmīgums saistībā ar skolēnu individuālo sasniegumu uzlabošanu mācībās. Ir apkopota sīkāka informācija par jaunākā skolas vecuma bērnu vecumposma īpatnībām attiecībā uz pētāmo problēmu. Kā arī dažādi pedagoģiskie paņēmieni, ko pedagogs var izmantot praktiskajā darbā ar skolēnu, lai sekmētu uzmanības attīstību. Praktiskajā daļā, kas izklāstīta darba otrajā nodaļā, tiek raksturotas pētījumā izmantotās pētniecības metodes, raksturota pētāmā grupa, izklāstīta pētījuma norise, kā arī veikta pētījumā iegūto rezultātu analīze. Katras nodaļas noslēgumā apkopoti pētījuma gaitā izdarītie secinājumi. Darba noslēgumā apkopoti galvenie pētījuma gaitā gūtie secinājumi. Kā svarīgāko darba autore vēlas izcelt secinājumu, ka pedagogam, sadarbībā ar citiem pedagogiem un skolēna vecākiem ir jāpalīdz skolēnam apgūt prasmi pievērst uzmanību tam, kā notiek uzmanības koncentrēšana, saprast, kas ietekmē tās noturību un kā to pārslēgt, lai spētu savu uzmanību kontrolēt un apzināti trenēt. Darbā izvirzīti arī priekšlikumi pētāmās problēmas tālākai risināšanai un citu pedagogu darbībai pētāmā temata aspektā. Darbs sastāv no 65 lappusēm, tajā ir 6 attēli, 2 tabulas, 10 pielikumi. Izmantoti 46 literatūras avoti, no kuriem 37 ir latviešu valodā un 9 svešvalodā. Atslēgvārdi: uzmanība, uzmanības koncentrēšana, uzmanības noturība, uzmanības pārslēgšana, uzmanības īpašību sekmēšana, jaunākā skolas vecuma bērni, mācību process
dc.description.abstractBachelor's thesis author Līga Pluģe, title “The attentions promotion in the learning process of younger school age children”. The aim of the thesis is to theoretically explore and practically justify the development of attitudes of the youngest school-age children using different pedagogical methods. The process and results of the study are presented in 2 chapters. The first section of the paper analyzes pedagogical and psychological literature in the aspect of the problem being studied. In the 1st chapter the author has collected information on attention, its classification, characteristics, influencing factors and its role in the child's development. It is revealing the importance of developing attention and promoting it in terms of improving students' individual achievement in learning. More detailed information is provided on the characteristics of the younger school age age group in relation to the problem under study. As well as various pedagogical techniques that the educator can use in his / her practical work with the pupil to promote attention development. The practical part, which is presented in the second chapter of the thesis, describes the research methods used in the research, describes the research group, the course of the research and analyzes the results obtained in the research. At the end of each chapter are summarizes the conclusions of the study. The conclusion of the work summarizes the main conclusions of the research. As a major contributor, the author wishes to highlight the need for the educator, in collaboration with other educators and the pupil's parents, to help the pupil acquire the ability to focus on how attention is focused, which affects its persistence and how to switch it to control attention and consciously train it. The thesis also presents suggestions for further solution of the research problem and other teachers' activities in the aspect of the research topic. Thesis consists of 65 pages, consisting of 6 figures, 2 tables, 10 appendices. 46 sources of literature were, 37 of them in Latvian and 9 in foreign languages. Keywords: attention, concentration of attention, persistence of attention, switching of attention, promotion of attention qualities, younger school age children, learning process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectuzmanība
dc.subjectuzmanības koncentrēšana
dc.subjectuzmanības noturība
dc.subjectuzmanības pārslēgšana
dc.subjectuzmanības īpašību sekmēšana
dc.titleJaunākā skolas vecuma bērnu uzmanības sekmēšana mācību procesā
dc.title.alternativeThe attentions promotion of younger school age children in the learning process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record