4-5gadīgu bērnu fizisko aktivitāšu veicināšana rotaļās dabā
Author
Žukovska, Liāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Liāna Žukovska, dr. paed. A.Ieriķe, pētnieciskā darba nosaukums “4-5gadīgu bērnu fizisko aktivitāšu veicināšana rotaļās dabā”. Tēmas aktualitāte atklājās strādājot pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām un astoņām apakšnodaļām. Teorētiskajā nodaļā pētīta zinātniskā literatūra par 1. pamatkustībām, 2. 4-5 gadīgu bērnu attīstības īpatnībām, 3. rotaļu nozīmi bērna attīstībā un 4. līdzsvara prasmju attīstību kustību rotaļas. Praktiskajā daļā tiek pētītas kustības rotaļas dabā, kā tās veicina 4-5 gadīgu bērnu līdzsvara prasmes. Praktiskajā pētījumā tiek veikta novērošana sporta nodarbībā un rezultātu analīze. Pētījuma laikā tiek bērniem piedāvāts 3 kustību rotaļas dabā, kurās ietverti līdzsvara elementi. Pētījuma rezultāti liecina, ka izmantojot regulāras kustību rotaļas dabā ar dažādiem līdzsvara elementiem, tiek veicināta līdzsvara prasmju attīstība. Darbs sastāv no lpp., 6 attēliem, 11 tabulām, 26 izmantotajiem literatūras avotiem. Liāna Zhukovska, dr. paed. A.Ieriķe, title of research work “Promotion of physical activities of children aged 4-5 in play”. The topicality of the topic was revealed when working in a pre-school educational establishment. The qualification work consists of two chapters and eight subchapters. Theoretical section investigates the scientific literature on: 1. basic movements, 2. peculiarities of development of 4-5 year old children, 3. the importance of play in the child's development and 4. balance skill development in movement games. The practical part explores movement play in nature as it promotes balance skills in 4-5 year olds. Practical research involves observation and analysis of results in sports. During the study, children are offered 3 movement games in nature that incorporate balance elements. The results of the study show that using regular exercise games with different balance elements contributes to the development of balance skills. The work consists of pages, 6 figures, 11 tables, 26 references.