Show simple item record

dc.contributor.advisorVociša, Rūta
dc.contributor.authorNauduseviča, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:18Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73283
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49230
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu 3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstība darbojoties ar dabas materiāliem. Pētījuma aktualitāti noteica tas, ka mūsdienās bērni jau kopš agras bērnības tiek radināti pie plašās tehnoloģiju pasaules, kura krasi ietekmē bērna attīstību kopumā, jo bērna uzmanība tiek bezmērķīgi novērsta izklaidējošā veidā. Cilvēki ir aizmirsuši to, ka cilvēks ir daļa no dabas, un daba sniedz neizsmeļamus resursus, materiālus ar ko ir iespējams darboties bērnam, lai viņš attīstītos gan fiziski, gan garīgi. Pētījuma mērķis ir pētīt 3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstību darbojoties ar dabas materiāliem – smiltīm. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par uzmanību, tās īpašībām, nozīmi, kā arī atziņas par uzmanības raksturojumu 3-4 gadus veciem bērniem un tās veicināšanu darbojoties ar dabas materiāliem - smiltīm. Kopā tika analizēti 34 autoru darbi, kā piemēram, J. Kolominskis, A. Vorobjovs, V. Zelmenis, Dž. S. Ross, u.c. autori, kuri minēti zemsvītras atsaucēs vai literatūras avotu sarakstā. Empīriskajā pētījumā, daļā tika veidots pētījuma plāns un izklāstīts pielietoto metožu pamatojums, izstrādāti vērtēšanas kritēriji un veikta bērnu sākotnējā vērtēšana, balstoties uz dažādiem ikdienas novērojumiem dažādās nodarbībās, rotaļās. Tika veikta pedagoģiskā darbība izmantojot dabas materiālu - smiltis, lai vecinātu bērnu uzmanības attīstību, kā arī pēc katras nodarbības tika veikta atkārtota vērtēšana. Pēc atkārtotās vērtēšanas, datu analīzes un salīdzināšanas, darba autore secina, ka, lai izstrādātu veiksmīgi uzdevumus un veicinātu bērnu uzmanības attīstību darbojoties ar dabas materiālu – smiltīm, ir nepieciešams ņemt vērā vecumposma īpašības, kā arī bērnu individuālas intereses un vajadzības, lai bērns vispār vēlētos darboties. Pēc pētījumā iegūtajiem datiem, ir iespējams apgalvot, ka darbošanās ar dabas materiāliem – smiltīm veicina bērna uzmanības attīstību.
dc.description.abstractThe qualification paper is devoted to the theme of developing the attention of 3-4 year old children working with natural materials. The topicality of the research was determined by the fact that nowadays children are being raised from a very early age to the wide world of technology, which dramatically affects the development of the child as a whole, because the attention of the child is distracted in an entertaining way. Humans have forgotten that man is a part of nature, and nature provides inexhaustible resources, materials that can be used by a child to develop both physically and mentally. The aim of the study is to study the development of attention of children aged 3-4 years when working with natural materials - sand. The research consists of two parts - theoretical part and empirical research. Theoretical part analyzes the findings of attention, its characteristics and importance, as well as the characterization of attention in children of 3-4 years of age and its promotion by working with natural materials - sand. Totally in this research were analyzed 34 author works, such as, J. Kolominskis, A. Vorobjovs, V. Zelmenis, J. S. Ross, and other authors that were cited in footnotes or in the list of literature sources. In the empirical research, the section developed the study design and outlined the rationale for the methods used, developed the assessment criteria and made the initial assessment of the children based on different daily observations in different activities and play. A pedagogical activity was conducted using natural material - sand to stimulate the development of children's attention, and re-evaluation was after each lesson. After re-evaluation, data analyzing and comparing, the author concludes that in order to develop successful tasks and promote children's attention when working with natural material - sand, it is necessary to take into account the characteristics of the age group, as well as the individual interests and needs of the child, so that the child is willing to work at all. According to data from the study, it is possible to say, that working with natural materials - sand contributes to the development of children's attention.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectuzmanība
dc.subjectuzmanības attīstība
dc.subjectuzmanības īpašības
dc.subjectuzmanības veidi
dc.subject3-4gadus vecu bērnu uzmanības attīstība
dc.title3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstība darbojoties ar dabas materiāliem
dc.title.alternativeDevelopment of attention of 3-4 year old children working with natural materials
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record