1,5-3 gadus vecu bērnu adaptācijas procesa organizēšanas izpēte pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Sproģe, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma “1,5 - 3 gadu vecu bērnu adaptācijas procesa organizēšanas izpēte pirmsskolas izglītības iestādē”. Kvalifikācijas darba mērķis : teorētiski un praktiski noskaidrot, kādas adaptācijas procesa likumsakarības atvieglo 1,5 līdz 3 gadus vecu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par mazbērnu vecumposmu, šī vecumposma attīstības īpatnībām, adaptācijas jēdzienu un adaptācijas procesu. Tiek analizēta pedagoģiskās darbības nozīme adaptācijas procesā, izvirzot rotaļdarbību kā galveno pedagoģisko metodi adaptācijas periodā. Darba praktiskās daļas sākumposmā tika veikta bērnu novērošana lai noteiktu bērna pašsajūtu pirmajās dienās bērnudārzā. Pētījuma laikā tika veikta praktiskā izmēģinājuma darbība, izmantojot tādas rotaļdarbības metodes kā skaitāmpanti un kustību rotaļas. Pētījuma beigās tika veikta atkārtota bērnu novērošana. Iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka tādas rotaļdarbības metodes kā skaitāmpanti un kustību rotaļas atvieglo 1,5 līdz 3 gadus vecu bērnu adaptācijas periodu pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi - Adaptācijas process norit ātrāk un veiksmīgāk, ja pedagoģiskajā procesā tiek ievērotas konkrētā vecumposma īpatnības un katra bērna individuālās vajadzības un pedagoģiskā procesā tiek izmantoti tādi rotaļdarbības elementi kā skaitāmpanti un kustību rotaļas. Kvalifikācijas darba apjoms 49 lappuses, 5 attēli, 5 tabulas, 4 pielikumi, 32 literatūras avoti. Atslēgvārdi: MAZBĒRNS, ADAPTĀCIJA, ROTAĻDARBĪBA, KUSTĪBU ROTAĻAS, SKAITĀMPANTI. Theme of qualification work “Study of the organization of the adaptation process in children of 1.5-3 years old in preschool” The purpose of qualification work: to find out theoretically and practically what adaptation process regularities makes it easier for children 1,5 - 3 years old to adapt in preschool. This study consists of two parts - theoretical and practical. In theoretical part is analysed pedagogical and psychological literature about toddlers, peculiarities of their development, concept of adaptation and process of adaptation. Also is analysed importance of pedagogical work in process of adaptation, putting learning throw play as the main pedagogical method in process of adaptation. Beginning of the practical part consists of children observation in order to determine children feelings in first few days in preschool. During the study was performed practical pilot action, using some learning throw play methods, such as nursery rhymes and motion games. At the end of the study children observation was repeated again. Results of observation comes to conclusion than learning throw playing makes it easier for children 1,5 - 3 years old to adapt in preschool. Results of this study confirms the hypothesis - The process of child adaptation in preschool is more quicker and successful, if specificity of children age, individual needs of child and elements of learning throw play is used in pedagogical process. Qualification work consists of 49 pages, 5 images, 5 tables, 4 appendix, 32 source of literature. Keywords: TODDLER, ADAPTATION, LEARNING THROW PLAY, MOTION GAMES, NURSERY RHYMES.