Show simple item record

dc.contributor.advisorMeņģelsone, Aiga
dc.contributor.authorKarelova, Ilona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:03:24Z
dc.date.available2019-12-31T02:03:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73305
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49243
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Sporta spēļu elementu nozīme kustību rotaļās 5-6 gadus veciem bērniem. Darba izstrādāts ar mērķi pētīt sporta spēļu elementu izmantošanas kustību rotaļās 5-6 gadus veciem bērniem nozīmi. Dotā mērķa sasniegšanai secīgi īstenoti šādi uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko literatūru par kustību rotaļām un to pieejamību 5-6 gadus veciem bērniem; 2.Pētīt sporta spēļu elementu iekļaušanas iespējas kustību rotaļās, nosakot piemērotākos elementus 5-6 gadus veciem bērniem; 3.Izstrādāt kritērijus fiziskās un sociālās sfēras attīstības izvērtēšanai un veikt empīrisku pētījumu par sporta spēļu iekļaušanas kustību rotaļās nozīmi 5-6 gadus vecu bērnu fiziskajā un sociālajā attīstībā; 4.Analizēt pētījuma rezultātus un izdarīt secinājumus. Par darba teorētiskās daļas bāzi kalpota tādu zinātnieku atziņas un pētījumi kā A. Fernāte (2008), I.Bula-Biteniece (2013) C. Hillman (2009, 2014), I. Konstantinova (2011), R. Karlovska (2017) u.c. Empīriskajā pētījumā izstrādāti divi kritēriji sociālās attīstības vērtēšanai (izmantota programmā Sociālās un pilsoniskās mācību joma) un divi kritēriji fiziskās aktivitātes izvērtēšanai (izmantota programmā Veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma). Pētījums ļauj atklāt, ka pastāv cieša saikne starp bērnu sociālo un fizisko attīstību. Veidojot diferencētu mācību procesu, ir svarīgi noteikt, kura sfēra ir traucēta primāri – sociālā vai fiziskā, attiecīgi izmantojot piemērotus paņēmienus. Sporta spēļu elementu sistemātiska izmantošana atbilst bērnu vajadzībai justies pieaugušam, sacensties, pierādīt savu varēšanu, apgūt jaunas kustību prasmes. Sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: sporta spēļu elementu iekļaušana kustību rotaļās veiksmīgi sekmē 5-6 gadus vecu bērnu fiziskās un sociālās jomas attīstību. Kvalifikācijas darba apjoms: 55 lpp., 6 attēli, 7 tabulas, 55 literatūras vienības, 2 pielikumi
dc.description.abstractQualification work subject: importance of sports game elements in movement games for 5-6 year old children. To achieve this goal the following tasks have been successively implemented: 1.Analyze theoretical literature of movement games and their accessibility for 5-6 year old children; 2.Explore possibility to include sport games elements in movement games and identifying the most appropriate elements for 5-6 year old children; 3.Draw up criteria to evaluate development of physical and social sphere and do empirical research about significance include sport games in movement games for 5-6 year old children physical and social development; 4.Analyze research results and draw conclusions. The basis of the theoretical part of the thesis is the scientific insights such as A. A. Fernāte (2008), I.Bula-Biteniece (2013) C. Hillman (2009, 2014), I. Konstantinova (2011), R. Karlovska (2017) and others. An empirical study develops two criteria for assessing social development ( was used in the program Social and civic education field) and two criteria for assessing physical activity (was used in the program Health and physical activity education field). The research shows that there is strong connection between children physical and social development. Creating a differentiated learning process it is important to determine which sphere is primarily disturbed – social or physical, and use appropriate techniques. The systematic use of sports game elements responds to the need of children to feel adult, compete, prove your ability, and learn new movement skills. The results obtained confirm the hypothesis: the inclusion of sporting game elements in movement games successfully contributed the physical and social development of 5 - 6 year old children. Keywords: Sports game elements, movement games, senior preschool age, physical, social. Qualification work content: 55 pages, 6 pictures, 7 tables, …. 55 sources of literature were used, 2 appendix added
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectSporta spēļu elementi
dc.subjectKustību rotaļas
dc.subjectVecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectFiziskā joma
dc.subjectSociālā joma
dc.titleSporta spēļu elementu nozīme kustību rotaļās 5-6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeImportance of sports game elements in movement games for 5-6 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record